Hodně hráčů se mě ptá jak jsou vlastně dobří legendární pokémoni a jestli stojí za to do nich investovat Stardust. Popravdě na to je těžké odpovědět. Můžeme si ale uvést argumenty pro, proti a rozjet pořádnou diskuzi 😉
Articuno
V současné době nemáme moc silných ledových (ICE) pokémonů, proto je Articuno zajímavý.
Articuna můžeme použít pouze na útok, protože Niantic je zakázal vkládat do Gymů. Takže jak si vede proti běžným silným obráncům?
Porovnání s podobnými pokémony
V následující tabulce jsou seřazeni zajímavý konkurenti. Je použit maximální dosažitelný level pokémona 39,5 a IV 100 %.
Articuno | Lapras | Jynx | Piloswine | |
Typ | Ice/Flying | Water/Ice | Ice/Psychic | Ice/Ground |
CP | 2912 | 2584 | 2494 | 2268 |
Attack | 192 | 165 | 223 | 181 |
Defense | 249 | 180 | 182 | 147 |
Stamina | 180 | 260 | 130 | 200 |
HP | 153 | 216 | 114 | 169 |
Frost Breath (10) | o | o | o | |
Ice Shard (12) | legacy | o | ||
Powder Snow (6) | o | |||
Avalanche (2×90) | o | o | ||
Blizzard (1×130) | o | o | ||
Ice Beam (2×90) | o | o | ||
Icy Wind (3×60) | o | |||
Blissey (ZH/DG) | FB/BL
89,5 s |
FB/BL
106 s |
FB/AV
80 s (2x) |
IS/AV
98,2 s (2x) |
Dragonite (DT/OT) | FB/BL
15,2 s 98/142 |
FB/BL
19,1 s 120/201 |
FB/AV
16,6 s 41/106 |
IS/AV
17,1 s 77/157 |
Articuno vs obránci
Co se týká boje s Blissey, tak ten dokáže Articuno vyhrát za 89,5 vteřiny. Zbude mu jen pár HP. Rychlejší je Jynx, ovšem jsou potřeba 2. Lapras to nestihne. Piloswine v reálu také ne. Na simulátoru bylo potřeba mít 2.
V reálu ovšem budeme Ice pokémony spíše používat proti obráncům se slabostí proti ledu. Nejznámější je Dragonite.
Articuno si v simulacích vedl s útokem Frost Breath a Blizzard nejlépe. Zvládl Dragonita porazit za 15,2 vteřiny a ještě mu zbývalo 98 ze 142 HP. Teoreticky tak dokáže porazit až 3 v řadě.
Svou rychlostí překonal i Jynx, která má větší attack. Ta o moc nepozaostává ale zbylo jí jen 41/106 HP. Dalšího Dragonita už by nedala.
Piloswine byl třetí se 17,1 vteřiny. Dalšího by teoreticky zvládl, stačí však jednou neuhnout a je konec.
Zabiják draků Lapras byl nejpomalejší. Trvalo mu to 19,1 vteřiny, ale dal by si ještě jednoho.
Závěr
Articuno jako specialista na Dragonite překonává konkurenci. V dobách starých gymů byl takovýto specialista nepostradatelný, protože zdrojů bylo málo. Dnes když je přebytek a nepotkáte 10 Dragonitů v řadě už se to tak moc neřeší.
Ovšem jak ukazují simulace pro lenivé trenéry, kterým se nechce pokémony měnit dokáže celkem spolehlivě odrazit třeba Snorlaxe a dokonce i Blissey.
Samozřejmě alternativ za Articuno je dostatek a jsou na pořízení levnější.
Moltres
Moltress je Firy/Flying pokémon. Tuto kombinaci sdílí s Charizard a Ho-Oh. V Generaci VI přibude Fletchinder a Talonflame, v Generaci VII pak ještě Oricorio.
Tato kombinace má zvýšenou zranitelnost proti Rock útokům (+96 %). Naopak kombinace vyruší zranění od Ice a Ground. Celkově však zůstává zranitelnost od Water a Electric. Vzhledem k množství rezistů (Bug (2x), Grass (2x), Fairy, Steel, Fighting) se dá použít jako celkem zajímavý univerzální útočník.
Jeho největší problém je, že všichni čekají na Ho-Oh, který jej ve statistikách předežene, ovšem prozatím nemá ohnivé útoky. Takže jej srovnávat nebudeme. Hledáme totiž nejsilnějšího ohnivého pokémona 😉
Porovnání s podobnými pokémony
V následující tabulce jsou seřazeni zajímavý konkurenti. Je použit maximální dosažitelný level pokémona 39,5 a IV 100 %.
Moltres | Flareon | Arcanine | Typhlosion | Charizard | |
Typ | Fire/Flying | Fire | Fire | Fire | Fire/Flying |
CP | 3249 | 2884 | 2819 | 2667 | 2667 |
Attack | 266 | 261 | 242 | 238 | 238 |
Defense | 199 | 219 | 181 | 191 | 191 |
Stamina | 195 | 145 | 195 | 171 | 171 |
HP | 153 | 114 | 153 | 134 | 134 |
Fire Spin (14) | o | o | o | ||
Ember (10) | o | o | legacy | ||
Fire Fang (11) | o | ||||
Fire Blast (1×100) | o | o | o | o | o |
Overheat (1×160) | o | o | o | o | |
Flamethrower (2×70) | o | legacy |
Moltres poráží konkurenci téměř ve všech disciplínách mimo Defense. Remizuje pak na staminu s Arcanine. Rozhodují však útoky.
Moltres vs obránci
Uvidíme však jak si povede proti vybraným soupeřům. Bojovat proti sebou budou level 30 pokémoni se 100 IV.
Moltres | Flareon | Arcanine | Typhlosion | Charizard | |
FS/OH | FS/OH | FF/FB | EM/OH | FS/OH | |
Blissey (ZH/DG) | 31/142 65,5s | 18/106 68,8 | -10/142 78,2s | -15/125 85,5s | -5/125 71,1 |
Dragonite (DT/OR) | -13/142 35,2 | -14/106 37,1s | -53/142 39,4s | -52/125 44s | -52/125 41,8s |
Exeggutor (ES/SB) | 80/142 17,2s | 39/106 18,5s | 66/142 19,4s | 40/125 22,6s | 57/125 18,2s |
Blissey
Základem každého DPS testu je jestli pokémon dokáže porazit Blissey. U náhradníka za Flareona se to předpokládá, protože než přišel Tyranitar a člověk neměl dobrého Machampa, tak právě kombinace Exeggutor a Flareon tu byla od toho, aby v časovém limitu porazila Blissey. Dnes už díky raidům má jak Tyranitara tak Machampa každý, ale univerzální útočník se hodí.
Moltres v testu obstál. Zvládl to za pěkných 65,5 vteřiny a zůstalo mu 31/142 HP. Což je i dost prostoru na chyby. Mimochodem s Fire Spin se špatně uhýbá.
Flareon je jen o trošku horší. Vysoká hodnota attack se pozná. Zvládl to za 68,8 vteřiny ovšem zůstalo mu jen 18/106 HP. V reálu stačí jedna chyba a je dole.
Arcaninu jsou potřeba dva. Pak to stihnout za 78,2 vteřiny.
Typhlosion to samé, jen mu to bude trvat delší dobu, protože nemá přístup k velmi silnému útoku Fire Spin. 85,5 vteřiny se ještě dá.
Charozard ač má stejné staty jako Typhlosion, vyhrává na lepší útoky. Sice jsou potřeba 2 ale stihnout to za 71,1 vteřiny.
Dragonite
Zkusil jsem jak by obstáli ohniví pokémoni proti Dragonite. Znáte to prostě chcete projít gym bez výměny pokémonů. Překvapivě je to velmi špatný nápad. Všechny dokáže porazit.
Exeggutor
Hlavním úkolem ohnivých pokémonů je likvidace grass a bug pokémonů. Ti se moc nepoužívají a dnes už jsou v gymech spíše raritou. Nejsilnějším je Exeggutor.
Díky Flying typu má dvojitou rezistenci proti Solar Beam, což se odrazí na ztracených životech. Zvládne tedy Exeggutora projít vícekrát bez nutnosti léčení, popřípadě jen na Revive bez léčení, což se hodí.
Lapras
Jedním z úkolů Flareona bylo dříve i porazit Laprase, kde se negoval Ice a Water. Flareon dával neutrální damage. Po změně útoků se však začala ve velkém používat Hydro Pump, kde to už není ono.
Motres však létá takže jak Hydro Pump tak i Blizzard mu dává větší zranění. I tak dokáže Laprase (IS/BL) porazit. Zvládne to za 31,2 vteřin a zůstane mu 62/142.
Závěr
Momentálně je Moltres nejsilnější ohnivý pokémon. Má přístup k nejsilnějším ohnivým útokům a díky většímu množství životů dokáže překonat Flareona. Široká škála rezistů mu umožní stát se univerzálním útočníkem. Bohužel na pokémony, kteří se moc nepoužívají, protože jsou slabí. I když ten rezist proti Fairy využijete na Blissey s Dazzling Gleam. Ten je zase slabinou Tyranitara.
Otázkou je zdali dalšího univerzálního útočníka potřebujete. Máte tu Dragonite s dragon útoky a attack 263 (-3), defense 216 (+17) a HP 155 (+2).
Problém je že momentálně nepotřebujeme velmi silného a specializovaného ohnivého útočníka. Vystačíme si s Flareonem, kterého má každý z nás. V Generaci III však přijde Metagross (Steel/Psychic) s CP až 3377. Sice půjde porazit i Tyranitarem, ale se ztrátou hodně HP (steel mlátí rock, dark mlátí psychic). Dragonite mu zase moc ubližovat nebude (steel je odolný proti dragon, normál i flying útokům). Dalším counterem na Metagrosse ale bude Gyaradis (BT/CR). Nic dalšího silného, na co by se mohl Moltres specializovat, v Generaci III není.
Zapdos
Na Zapdose se mnoho trenérů opravdu těšilo. Ze všech tří elementárních ptáků má nejvyšší potenciální CP – 3.330 (reálně 3.282), což jej řadí na 9. místo, pokud počítáme legendární psy, Mewtwo a Ho-oh a 6. nejvyšší attack. Přitom však HP mírně nad průměrem 154 (reálně 153).
Jeho kombinace typů Electric a Flying je velice vzácná. Ve všech generacích jsou pouze 3 další pokémoni s touto kombinací (Emolga, Thundurus a Oricorio). Dělá jej zranitelným jen proti ledovým (Ice) a kamenným (Rock) útokům. Kvůli zaokrouhlování ještě proti němu bude super efektivní elektrika, ale poškození je větší jen o cca 4 %.
Naopak je rezistentní proti Bug, Grass, Flying, Ground, Steel, a Fight útokům.
Zapdos může mít pouze elektrické útoky. Ty jsou super efektivní proti Flying a Water. Naopak nefungují proti Ground, Grass, Electric a Dragon.
Zapdos je momentálně nejsilnější elektrický pokémon ve hře.
Porovnání s podobnými pokémony
V následující tabulce jsou seřazeni zajímavý konkurenti. Je použit maximální dosažitelný level pokémona 39,5 a IV 100 %.
Zapdos | Jolteon | Ampharos | Magneton | |
Typ | Electric/Flying | Electic | Electic | Electic/Steel |
CP | 3306 | 2710 | 2676 | 2221 |
Attack | 268 | 247 | 226 | 238 |
Defense | 203 | 216 | 187 | 197 |
Stamina | 195 | 145 | 195 | 115 |
HP | 153 | 114 | 153 | 90 |
Charge Beam (8) | o | o | o | |
Thunder Shock (5) | o | |||
Volt Switch (20) | o | o | ||
Spark (6) | o | |||
Thunderbolt (2×80) | o | |||
Zap Cannon (140) | o | o | o | |
Thunder (100) | o | o |
Jak je vidět elektrických pokémonů moc není. Použitelní jsou v podstatě jen Jolteon a Ampharos. Magnetona tady máme spíše do počtu. Generace III žádného dalšího zajímavého nepřinese.
Možná bychom mohli zvážit ještě legendárního psa z Generace II Raikou. Ten bude mít 256, 225, 195 (153 HP) a přístup k Thunder Shock a Volt Switch. Tedy více vydrží ale bude o něco slabší i když Volt Switch vychází lépe na DPS. Chybí mu však flying typ. Samozřejmě netušíme kdy a jestli jej vůbec Niantic vydá, takže budeme počítat pouze s tím co teď máme.
Zapdos vs obránci
Uvidíme však jak si povede proti vybraným soupeřům. Bojovat proti sebou budou level 30 pokémoni se 100 IV.
Zapdos | Jolteon | Ampharos | Magneton | |
CB/ZC | TS/TB | CB/ZC | SP/ZC | |
Blissey (ZH/DG) | -19/142 82s | -44/106 89s | -29/142 98s | -59/84 87s |
Gyarados (DT/CR) | 91/142 16s | 51/106 17s | 74/142 19s | 41/84 16s |
Lapras (FB/IC) | 45/142 30s | 29/104 30s | 56/142 32s | 15/84 28s |
Vaporeon (WG/HP) | 60/142 32s | 18/106 38s | -96/142 42s | 0/84 35s |
Dragonite (DT/OR) | -35/142 37s | -85/106 37s | -38/142 40s | -36/84 40s |
Blissey
Zapdos na rozdíl od ostatních legendárních ptáků boj s Blissey nezvládne. Je potřeba minimálně dva, aby jí porazili. Zvládnou to za 82 vteřin.
Gyarados
Električtí pokémoni měli za úkol sundat Gyaradose, který se po Water Festivalu a díky jeho vysokému CP rozšířil do všech starých gymů, kde jich bylo i několik. Navíc měl dostatek HP a svým vysokým útokem stál hodně zdrojů. Proto každý trenér potřeboval na něj pořádný counter. Tím se stal Jolteon. Pokud jich bylo za sebou několik, tak jste potřebovali Jolteonů více.
Dnes se už setkáte v gymech jen jedním Gyaradosem i tak je lepší na něj použít specialistu. Nově tuto roli může přebrat Zapdos.
Jolteona nahradí. Zvládne Gyaradose porazit za 16 vteřin a zůstanu mu 91/142 HP, takže můžete jít druhé kolo bez nutnosti se léčit.
Lapras
Lapras je problémový pokémon, který nemá moc counterů. Jeho kombinace Ice/Water je unikátní a dělá jej velmi nebezpečným protivníkem i přesto že jej Niantic oslabil. Samozřejmě záleží jaké má Lapras útoky. V této simulaci jsme mu dali ty nejsilnější, což je led.
Zapdos je proti ledu zranitelný, ovšem i tak dokáže Laprase za 30 vteřin porazit.
Vaporeon
Na Vaporeona většinou bereme Exeggutora anebo Venusaura. V dnešní době však lidé šetří čas a občas volí Joltona.
Zapdos jej více než nahradí. Díky vyššímu útoku dokáže porazit Vaporeona za 32 sekund a ještě mu zůstane 60/142 HP.
Je zajímavé že Ampharos toto nezvládne a umře na Hydropumpu. Magneton je náchylný na vodní útoky.
Dragonite
Když už jsme u té lenivosti, tak pokud plánujete neměnit pokémony a nechat Zapdose proti Dragonite, tak to není dobrý nápad. Nedokáže jej porazit.
Závěr
Podobně jako Jolteon, Zapdos je specialista a je třeba jej tak i brát. Jeho úkolem je v současné době porážet hlavně Gyaradose, který má dvojitou zranitelnost vůči elektrice.
Jako univerzální útočník vhodný není. Od toho jsou tu jiní.
Lugia
Lugia je unikátní pokémon, který se může hrdě nazývat legendárním. Podle CP 3572 je 4. nejsilnějším pokémonem ve hře. Společně s Cloyster má 3. nejvyšší Defense. Díky 11. nejvyšší Stamině bude mít na level 39,5 až 178 HP. Nedá se to srovnat s top obránci (Blissey, Snorlax, Lapras, Vaporeon) ale ti ani zdaleka nemají takovou hodnotu Defense. Škoda že se nedá dát Lugia do gymu, byl by to rozhodně zajímavý obránce.
Lugia má velmi vzácnou kombinaci typu – Psychic/Flying. Tuto kombinaci má jen 6 dalších pokémonů (Natu/Xatu, Woobat/Swoobat, Sigilyph a Oricorio).
Tato kombinace dohromady navzájem neguje slabost proti Bug a vytváří dvojitou odolnost proti Fighting.
Kdo je proti Lugia super efektivní:
- Dark
- Ghost
- Rock
- Electric
- Ice
Kdo je proti Lugia neefektivní:
- Fighting 2x
- Ground
- Grass
- Psychic
Co se týká výběru útoků, tak Lugia má přístup, mimo psychických, k Dragon Tail (Dragon 15), Sky Attack (Flyling 2×70) a Hydro Pump. Byl by z něj rozhodně drsný obránce.
Hlavní síla je však v psychických útocích, takže jej porovnáme s ostatními Psychickými pokémony. Ovšem provedeme i pár dalších testů 😉
Porovnání s dalšími Psychickými pokémony
Pro srovnání jsem vybral agresivní útočné psychické pokémony Alakazam a Espeon. Dále velmi odolného lovce Blissey a novou jedničku v DPS Mewtwo, kterého se snad dočkáme už za pár dnů.
Lugia | Alakazam | Espeon | Exeggutor | Mewtwo | |
Typ | Psychic/Flying | Psychic | Psychic | Grass/Psychic | Psychic |
CP | 3572 | 2866 | 2979 | 2896 | 3954 |
Attack | 208 | 286 | 276 | 248 | 315 |
Defense | 338 | 209 | 209 | 173 | 197 |
Stamina | 227 | 125 | 145 | 205 | 208 |
HP | 178 | 98 | 114 | 161 | 163 |
Extrasensory (12) | o | o | |||
Confusion (20) | o | o | Legacy | o | |
Psycho Cut (5) | o | o | |||
Zen Headbutt (12) | o | ||||
Futuresight (120) | o | o | o | ||
Psychic (100) | o | o | o | o | |
Psybeam (2×70) | o |
Lugia bohužel nemá přístup k nejsilnějšímu rychlému útoku Confusion (20). Dá se to pochopit. Lugia je velmi silný tank. Dokáže absorbovat velké množství damage, takže nemusí uhýbat, což je Confusion problém.
Může se však naučit nejsilnější pomalý Futuresight (120). Ten byl třeba Mewtwo odepřen.
Lugia vs obránci
Simulace mě velice překvapily. Lugia v nich vyšel překvapivě dobře. Díky vysoké obraně dokáže odolat dokonce i přímému counteru Tyranitarovi.
Lugia vs top obránci
Ale vezmeme to pěkně po pořádku. Nejdříve jsem Lugia postavil proti top obráncům, kteří používají Psychické útoky.
Všechny simulace jsou provedeny s level 30 pokémony se 100% IV. Uhýbá se pouze speciálním útokům.
Lugia | Alakazam | Espeon | Exeggutor | Mewtwo | |
EX/FS | CO/FS | CO/FS | EX/SB* | CO/PS | |
Blissey (ZH/DG) | 63/166 85s | -22/91 70s | -3/106 70s | 3/149 70s | 30/152 62s |
Snorlax (ZH/HB) | 95/166 55s | -5/91 42s | 24/106 40s | 31/149 44s | 62/152 33s |
Vaporeon (WG/HP) | 108/166 45s | 15/91 33s | 42/106 33s | 88/149 30s | 86/152 29s |
* Exeggutor dostal Solar Beam (grass), protože je to bezkonkurenčně nejsilnější útok.
Lugia dokáže porazit za 85s Blissey. Přitom mu zbude 63 ze 166 HP. Tedy přijde o 62 % životů. Můžete si tedy dovolit udělat pár chyb. 14s by v reálu mohlo stačit.
Snorlaxe zvládne bez větších problémů za 55 sekund. Lugia přišel o 42 % HP.
Třetím nejlepším obráncem je Vaporeon. Ten odolával 45 sekund a stál Lugia 35 % HP.
Lugia tedy zvládá pohodlně likvidovat nejpoužívanější obránce. Zabere to sice více času, ale vesměs jsou souboje na pohodu. Žádný stres.
Univerzální Lugia vs speciální obránci
Když jsem viděl jak si dobře vede, tak mě napadlo jestli může být Lugia univerzálním útočníkem. Tedy představte si že jich máte víc a nechce se vám měnit útočníky.
Lugia v této simulaci používá kombinaci Dragon Tail (15) a Futuresight (120).
Lugia | Lapras | Jolteon | |
DT/FS | FB/BL | TS/TB | |
Dragonite (DT/OR) | 92/166 27s | 113/201 19s | |
Tyranitar (BI/CR) | 43/166 46s | ||
Gyarados (DT/CR) | 81/166 31s | 51/106 17s | |
Blissey (ZH/DG) | 60/166 91s |
Výsledek je opravdu zajímavý. Dokáže sejmout Dragonita za 27 sekund a přijde jen o 44 % HP.
Tyranitar si dává psychické pokémony k obědu, vždyť je to ideální counter. Jenomže jak se ukázalo, tak vysoký defense nedokáže překonat. Za 46s je dole a Lugia přišel o 73 % HP. Je to dost, ale popravdě je zázrak, že vyhrál.
Když už jsme u extrémů, které můžete potkat v gymu, tak někdo stále do nich dává Gyaradose. Lugia však dokáže porazit i jej a to má Crunch, což je dark útok. Za 31 vteřin je po boji. Stálo to jen 51 % životů.
No a pak tu máme Blissey. Oproti rychlému útoku Extrasensory je vidět chybějící DPS. Obránce odolává o 6 vteřin déle.
Co by se stalo pokud by šel dát Lugia do gymu
Lugia (DT/FS) by byl super obránce. Příklad co by zvládl:
- Tyranitar (BI/CR) – 40s, 65/157
- Gyarados (BI/HP) – 40s, 36/149
- Golem (RT/SE) – 40s, 29/128
- Articuno (FB/BL) – 43s, 44/142
- Dragonite (DT/OR) – 46s, -11/144
- Jolteon (TS/TH) – 48s, -24/106
- Lapras (FB/BL) – 51s, -9/201
- Vaporeon (WG/HP) – 70s, -124/201
Drsné co? Jen 4 specialisté dokáží Lugia porazit a přitom přežít. Trvá jim to celkem dlouhou dobu, takže stačí zaváhat a dostanou to druhým Futuresight.
Závěr
Musím uznat že Lugia mě mile překvapil. Mít jednoho s pořádným IV, tak by nutkání utratit Rare Candy a Stardust bylo opravdu velké. Jako univerzální útočník je zajímavou volbou, jako obránce by byl skvělý.
K analyze Lugie bych chtel dodat ze se Sky Attack by to mnel byt optimalni utocnik na solo R3 Machampa. Je treba mit ale aspon dve, Alkazan nebo Dragonit s Hurikanem uz to pak nejak dopatlaji …
To by mne zajímalo porovnání, o kolik je v této souvislosti (na Machampa bosse solo) horší Future Sight než Sky Attack
Na to existují také simulace.
ES/SA – 167s, 3x Lugie 100%, level 30
ES/FS – 171s, 3x Lugie 100%, level 30
Díky 🙂
O té stránce vím, jen se na ni, bohužel, nedostanu, tedy alespoň ne v době, kdy bych mohl mít čas laborovat.
Když mám 6x Lugii, 4x plus mínus 89%, a 2x 98%, všechny na levelu 20+, byl bych schopen porazit sólo machampa?(samozřejmě po změně movesetu).
Děkuju moc za odpověď.
Asi ti nedas – na cas. Nerozhoduje pocet ale kvalita – potrebujes level 35 a lepsi a staci ti 3 kusy … Zkus si to na pokebattler spocitat sam …
Mne se osvedcila Lugia na solo machampa jako idelani doplnek 2x espeonu, 1x alakazam a dragonite hurricane. Diky ni se lze vYhnout rejoinu, ale dve v sestave uz podle me maji problem s casem. Stejna zkusenost u gengara.
K analyze Zapdose bych chtel dodat, ze v budoucnu bude optimalni na sejmuti Ho-Oh raid bose. Lepsi proti Ho-Oh je jen
Ho-Oh osobne :-).
Rad bych zde videl zapdose konecne
Kdy bude Zapdos?
Ten uz snad zase je.
Hru hraju tři týdny a nepamatuju si, který pokémon je silný proti kterému. Těch typů a kombinací je na mě nějak moc.
Díval jsem se, že ve třetí generaci je celkem dost silných steel pokémonů, takže by se Moltres mohl hodit.
Kdy se vlastně očekává 3. generace??
Nechci otravovat, ale máš tam pár chybek, asi nějaké překlepy 😉
Frankie: Podle simualtoru je na Machampa nejlepsi Lugia s Extrasensory a Sky Attack. Sky Attack je air utok a na nej jsou fighting take alergicky. Jednoho Lugiu si takhle piplam a v tandemu s Dragonitem s Hurikanem Machampa zese nekdy skusim (zatim jsem to nedal).
Dve Lugie by ho menli umlatit za 162 sekund, ale mas pravdu ze muze byt problem s casem (Smecka Espeon s Alkazany je rychlejisi).
Vcera jsem (neuspesne) zkosuel solo Vaporeona Zapdoesem – neslo to zrejme diky spatnemu utoku (Thunder versus Thunderbolt/Zapcanon diskuze vyse) a nemam stardust na to abych ho namaxoval ….
Studuji ted Zapdose a jsem trochu zmateny.
Podle tabulek vychazi jako nejlepsi DPS utok
Charge Beam/Thunder (STAB DPS 30.6)
Podle simulace vychazi jako nejlepsi utok
Charge Beam/Thunderbolt (STAB DPS 24.55)
Rozdil je cca 25%. Kazda metoda udava dost jiny vysledek.
Jaky na to ma nazor odborna verejnost ?
Neni v simualci nebo vypoctu DPS neco spatne ?
Thunderbolt se rychleji nabije protože je na dvě části, nejspíš to bude tím. Já mám ale nejraději zap cannon, protože je to hodně velká pecka 😀
Pokousel jsem se to studovat dal sam a pokud jsem to pochopil, tak skoro vsichni pocitaji DPS spatne. DPS se musi pocitat ne jen ciste pro charge move a fast move oddelene ale jako souhrn charge a fast movie a celkove DPS obou utoku … Z toho bohuzel vyplyva ze vsechny tabulky napr. na pokemongo hub jsou spatne (a rada dalsich). Pri spravnem vypoctu slozenho DPS (Charge Beam + Zapcanon) pro zmenu vychazi jako nejlepsi Zapcanon … Opet v rozporu se simulatorem … Ja se z toho asi picnu …
Ja pouzivam pro vypocet pokegenie (ios). Tam je podle jejich systemu nejlepsi zapcanon takze to odpovida tvemu vypoctu…
S ohledem na rychlost reakce pokemonů v našich podmínkách dávám přednost hrubé síle , když vidím co předvádějí Japonci na raidech a co dokážu já tady , tak jsme opravdu někde jinde
Ten rozdíl v reakcích je dle mě dán hlavně rychlostí telefonu a kvalitou a silou signálu. V tomto jsou oni úplně někde jinde.
Když Já chci v raidu uskočit, tak to trvá dlouho a pak je nemožné uhýbat. Jedině zůstat stát a mydlit to….
Tabulky většinou nepočítají s tím, že dostaneš damage a ten ti nabije speciál. Při simulacích pak touto formou dáš více damage. U Thunder který má 1 bar, navíc schytaná speciálka jde přes maximum, zatímco u Thunderbolt se začne nabíjet druhý bar. Rychlé útoky také různě nabíjí speciálky. 25 % je ale dost.
O Articuno jsem moc nestál , přijde mi jako jeden z nejslabších legendárek , Zapdos už mám přes 3k – 95,6 % a je to znát , vodní pokemony sfoukává jako svíčku , dnes jsem ho několikrát zkoušel v gymu proti dokrmeným kouskům a ránu má opravdu neskutečnou
ja mam zatim jen jednoho a jen 77%, tak snad nez skonci jejich spawn jeste nejakeho lepsiho chytnu.
Hodnota IV se někdy trochu přeceňuje. Pokud máš IV 77%, tak to znamená, že máš třeba jen 77% ataku, tak máš útok za 11, namísto max. možných 15-ti. Základ je u Articuna (40,5lvl) 192, takže budeš mít 202 z max možných 207-mi. Takže i když máš IV jen 77%, tak je skutečný rozdíl v ataku jen 3%…..
Jo jo. Gripen ma pravdu. Takze vsichni Wander (za modre) a podobni co maji IV nad 82% jsou de-fakto prinejhorsim o 2% slabsi nez 100%. To je lepsi se honit za stardustem a dokazat to co mam vyuzit nez se honit za 100% IV chimerou …
Pro mě jsou dobří asi jako celý koncept Nianticu kálející na sólové hráče.
si kup Gameboy 🙂
Goldky nebo jejich varianty si občas zahraji, ale na emulátoru na pc.
Problem ostava ako ich chytit ked modra skupina uplne vytlacila cervenu a nasledne od nudy sa rozpadla tiez a ked prisli legendarny pokemoni neda sa zohnat dostatok ludi co to hraju, som uplne odstrihnuty a len sa divam ako ubiehacas a nemozemstym nicrobit. Legendarny pre mensie mesta prisli pris neskoro.
Musíš najít místo kde se domlouvají. Většinou je to Fecebook skupina/chat, oblíbený je i Discrod.
Podle mne nema prakticke vyuziti brat v uvahu boje v gymech. Vetsina obrancu jsou vyhladovele chudinky, ktere uz se tesi az je nekdo posle domu … Silu legendarnich pokesu ma cenu poronavat vuci raid bosum. A tam vede : Zapdos jako optimalni countr na solo Vaporeona a v budoucnu na raid na Ho-Oh. Lugia s air utokem na solo Machampa … Pripadne Moltres na budouci bossy s travnim zakladem (Celebi)…
Souhlasim, dnes jsem maxoval 90 zapdose co dal dust na 2600 a nahodou zkousel solo vaporeona kteryho jsem jeste nedal. Narozdil od drivejsich pokusu mne chybelo zhruba 5 vterin. Pricitam to prave zapdosovi protoze mam slabe travni mony. Takze do sestavy davam dva draky a jednu peknou palmu. Jeste trochu dustu aby byl zapdos tak 3100 poladit ostatni a konecne bude dalsi zarez na pazbe. U machampa mam naopak pocit ze lugia nema patricnou silu a malo ubira a i kdyz strasne vydrzi ma problem s casem. Mam ale sky attack ktery na machampa nebude to samozrejme to prave, samozrejme… Číst vice »