Zvýšení maximální úrovně ze 40 na 50 nalezeno v nové verzi Pokémon GO

Datamineři objevili v nové verzi aplikace Pokémon GO kusy zdrojových kódů, které celkem jasně ukazují, že Niantic má v plánu zvednout maximální úroveň (level) pro hráče ze 40 na 50.  Samozřejmě to ale neznamená, že to bude brzy, spíše si počkáme.

Co konkrétně datamineři našli?

Aplikace Pokémon GO obsahuje mimo binárních souborů (grafika, zvuk, zkompilovaný zdrojový kód) i několik textových. Mezi nimi je i soubor gamemaster.json V něm se nachází čitelná data ve formátu JSON. Což je velmi dobře strojově čitelný text.

Obsahuje velké množství statických informací, do jisté míry supluje databázi.

Například takto je v něm zapsán Charizard, respektive jedna jeho verze:

 {
"templateId": "V0006_POKEMON_CHARIZARD_NORMAL",
"pokemonSettings": {
"pokemonId": "CHARIZARD",
"modelScale": 0.8100000023841858,
"type": "POKEMON_TYPE_FIRE",
"type2": "POKEMON_TYPE_FLYING",
"camera": {
"diskRadiusM": 1.215000033378601,
"cylinderRadiusM": 1.25,
"cylinderHeightM": 1.5,
"cylinderGroundM": 0.5,
"shoulderModeScale": 0.5
},
"encounter": {
"baseCaptureRate": 0.05000000074505806,
"baseFleeRate": 0.05000000074505806,
"collisionRadiusM": 0.4050000011920929,
"collisionHeightM": 1.0125000476837158,
"collisionHeadRadiusM": 0.20250000059604645,
"movementType": "MOVEMENT_FLYING",
"movementTimerS": 11.0,
"jumpTimeS": 1.0,
"attackTimerS": 4.0,
"bonusCandyCaptureReward": 7,
"bonusStardustCaptureReward": 400,
"attackProbability": 0.20000000298023224,
"dodgeProbability": 0.15000000596046448,
"dodgeDurationS": 0.699999988079071,
"dodgeDistance": 1.0,
"cameraDistance": 5.0,
"minPokemonActionFrequencyS": 0.20000000298023224,
"maxPokemonActionFrequencyS": 1.600000023841858
},
"stats": {
"baseStamina": 186,
"baseAttack": 223,
"baseDefense": 173
},
"quickMoves": [
"FIRE_SPIN_FAST",
"AIR_SLASH_FAST"
],
"cinematicMoves": [
"FIRE_BLAST",
"DRAGON_CLAW",
"OVERHEAT"
],
"animationTime": [
2.200000047683716,
0.666700005531311,
1.666700005531311,
0.8666999936103821,
6.6666669845581055,
2.0,
1.600000023841858,
2.0
],
"evolutionPips": 1,
"pokedexHeightM": 1.7000000476837158,
"pokedexWeightKg": 90.5,
"parentPokemonId": "CHARMELEON",
"heightStdDev": 0.21250000596046448,
"weightStdDev": 11.3125,
"familyId": "FAMILY_CHARMANDER",
"kmBuddyDistance": 3.0,
"buddySize": "BUDDY_BIG",
"modelHeight": 1.909999966621399,
"modelScaleV2": 1.100000023841858,
"form": "CHARIZARD_NORMAL",
"buddyOffsetMale": [
1.899999976158142,
-11.399999618530273,
36.040000915527344
],
"buddyOffsetFemale": [
1.899999976158142,
-11.399999618530273,
36.040000915527344
],
"buddyScale": 19.0,
"thirdMove": {
"stardustToUnlock": 10000,
"candyToUnlock": 25
},
"isTransferable": true,
"isDeployable": true,
"buddyGroupNumber": 3
}
},

 

Z těchto dat se dozvíte o něm naprosto vše. Všechny staty, útoky, šanci na chycení, kolik co stojí, prostě všechno.

Mezi těmito daty jsou také informace, co dostanete na kterém levelu za odměnu. No a v poslední aktualizaci přibyly odměny za 41 – 50 level. Pěkně je shrnuje tato infografika:

A to je všechno. Nic dalšího tam zatím není.

Kdy bude tedy level 50?

Na Pokémon GO pracuje více týmů vývojářů a někteří zřejmě dokončili svou práci dříve než ostatní, a tak se jejich kus kódu už dostal do této verze. V Pokémon GO to není nic nového. O spoustě nových věcí jsme věděli měsíce předtím než je Niantic oznámil. Může to být tedy i tento případ.

Tohle vypadá opravdu spíše jen na nástřel, který možná měl i rozšířit diskuze u hardcore hráčů, kteří sledují diskuzní fóra. Chybí toho dodělat ještě hodně. Například s vyšší úrovní budou moct být silnější i pokémoni, což znamená třeba data potřebného stardustu za další power up. Dokonce není známo ani počet potřebných zkušeností.

Osobně pokud bych si měl tipnout, tak level 50 pustí při výročí spuštění hry Pokémon GO, což by mělo být 6. července 2020 🙂

Kolik bude potřeba zkušeností?

Tato otázka asi zajímá každého. Vzhledem k tomu, že současný level cap 40 nelimituje získávání dalších zkušeností, tak se najdou i hráči s miliony zkušeností, přitom na level 40 stačilo „pouhých“ 20 milionů. Nutno podotknout, že mi to kdysy přišlo opravdu hodně 🙂

Niantic může využít aktuální statistiky hráčů a procentuálně určit ideální čísla. Dejem tomu že si řekně 0,001% TOP hráčů má přes 80M, tak to bude nový level 50.

Další varianta je že okopíruje vzorec z Ingress, což je další úspěšná hra Niantic. Tam původně byla 8 úroveň maximum a bylo potřeba 1,2M AP. Pak přidali dalších 8 a na 16. už bylo potřeba 40M AP. Podle stejného vzorce by na level 50 v Pokémon GO bylo potřeba cca 1333M zkušeností 🙂

Závěr

No uvidíme jak to nakonec Niantic vymyslí. Ono bude hodně záležet jestli level bude jen kosmetickou záležitostí anebo bude mít významější vliv na hru. Podle současných vzorců se totiž nepředpokládá, že by CP nad 40 rostl stejně jako nad 30, ale bude to ještě méně. Ve výsledku tak pokémoni na level 50 nebudou zas o tolik silnější. V každém případě u některých pokémonech v PvP by to mohlo být hodně znát. Přeci je ideální když se CP blíží ligovému limitu a někteří mají rezervi i na level 40 😉

Sdílej kamarádůmShare on Facebook
Facebook
Přihlásit k odběru emailem
Upozornit na
guest
2 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
arley venini
arley venini
20.05.2020 15:27

tomu říkají odměny?

Mysakusak
Mysakusak
21.05.2020 18:10
Reply to  arley venini

Zrejme se jedna o proxi data pro ladeni kodu. Finalni odmeny muzou byt uplne jine.

2
0
Zapojite se do diskuze.x