Úrovně a IV, proč na nich záleží

Mnoho hráčů Pokémon GO se zas tak moc nezajímá o IV jejich pokémonů anebo aby jejich útočná šestice dosáhla maximální úrovně. Důvodem je, že pokémoni s dobrým IV jsou vzácní a dosáhnout vysoké úrovně je velice nákladné na stardust. Mají pocit, že to co získají za tu námahu vlastně ani nestojí.

Pokémoni z raidů, vylíhnutých vejcí anebo plnění Field Research mají minimální staty 10/10/10, takže do maximálního IV což je 15/15/15 zbývá celkem 216 kombinací. Přitom pouze 9 kombinací z toho je IV 96 %, což představuje 1 raid z 21. Pouze 4 kombinace jsou IV 98 %, tedy 1 raid z 54. A konečně pouze 1 je 100 % neboli perfektní IV.

Pokud chcete dostat pokémona z raidu, což je level 20, na level 30 budete potřebovat 66 candy. V případě že jste měli štěstí na počasí a je level 25, tak to bude jen 38 candy. Jestliže byste z něj chtěli mít ultimátního bijce, tedy z level 20 na level 40, tak vás to bude stát 248 candy a 225.000 stardust.

Power-up po level 30 začíná být pořádně drahý a přitom CP přidává jen polovinu. Tohle je zlomový bod, kdy spousta hráčů dá přednost radši trénování dalšího pokémona.

Na druhou stranu je pravda, že pokémon s vysokým IV a na maximální úrovni je méně efektivní než ideální counter, tedy správný typ pokémona s tím správným útokem. Například 0/0/0 Electivire na level 20 s Thunder Shock/Wild Charge dá 2x více poškození vodním pokémonům než level 40 Aggron, který má 15/15/15 a útoky Iron Tail/Heavy Slam Aggron. Na to je třeba myslet zvláště v raidech, kterých se účastní nezkušení hráči.

Pokemon Go, stejně jako všechny hry založené na statech, je o nepatrných matematických výhodách, které se sčítají do významných čísel. Slabší Pokemoni, kteří nejsou nejsilnější v  DPS, nemají nejvyšší úrovně ani vysoké IV, jsou často velice dobří v mnoha situacích a využijete je i opakovaně. Ovšem existují situace, kdy prostě platí tvrdá matematika a potřebujte to nejlepší.

Pokud nemáte na hraní čas, nechcete investovat čas anebo peníze, žijete v oblasti, kde není moc legendárních raidů, máte problém se získáváním candy abyste vytvořili legendární tým levelů 40 tak to opravdu neřešte. Užívejte si hru tak jak vám vyhovuje.

Jestliže však chcete být nejlepší z nejlepších, tak budete potřebovat ty nejlepší pokémony dostat na level 40.

Levely jsou velmi důležité

Znovu je důležité si zopakovat, že není nic důležitějšího než používat ty správné typy pokémonů se správnými útoky. To má na boj nenjvětší vliv.

Pokud budete mít tým nejlepších counterů na level 30, s ideálními útoky, tak dáte více poškození raid bossovi, než 80 % běžných hráčů, kteří hrají Pokémon GO. To je smutná realita.

Mezi jednotlivými pokémoni je díky jejich statům určitý rozdíl v poškození který udělí hlavně svými rychlými útoky. Poškození rychlými útoky není příliš velké, hodně tak záleží na zaokrouhlování, tedy kdy a na jakém levelu se poškození přehoupne o 1 nahoru. Tomuto se anglicky říká quick-move breakpoint. Ve výsledku tak tým levelů 40 dokáže oproti levelům 30 dát zhruba o 10 % více poškození.

Legendární pokémoni dávají více poškození než ti běžný hlavně díky svým vyšším statům. Často je ten rozdíl dost dramatický. Takže v součtu těch 10 % může být pořádný rozdíl. Proto legendární pokémoni na nízkých levelech (hlavně ti z čerstvého raidu na level 20) pořádně ztrácí.

Například level 30 Rayquaza má horší výsledek než level 40 Dragonite anebo Salamance.

Level 30 Kyogre v poškození propadne před level 40 Gyaradosem a dokonce i level 40 Feraligatr s Hydro Cannon.

Obdobně to má level 30 Raikou proti level 40 Electivire .

Nezapomínejme že podle toho kolik dáte poškození, také obdržíte Premium Pokébally na chytání bose. Takže level pokémona vlastně zvyšuje šanci na chycení raid bosse. Pokud 5 hráčů je v raidu Giratina a 4 z nich používají level 30 Rayquaza a jeden má tým level 40 Rayquaza, pak boj skončí za 127 vteřin. V průměru dali slabší hráči 23 DPS a silnější 26 DPS, což je 2920 damage vs 3340 damage. Takže jen ten silný hráč dostane navíc 3 Premium Pokébaly.

Zkusme tuto informaci trochu více rozvést ve větších skupinách. 15 % HP legendárních bossů je 2250. Level 40 Rayquaza dá tolik poškození Giratina Origin za 86 vteřin, oproti 97 vteřinám level 30 Rayquaza. Obdobně třeba level 40 Kyogre dá Groundovnoci tolik daage za 130 vteřin, zatímco level 30 Kyogre potřebuje 145 vteřin. Když si to shrneme tak ve skupinách 7 – 12 hráčů jsou právě tito silní pokémoni zdrojem vašeho dalšího Premium Pokéballu.

Silní pokémoni se vyplatí v případě že je nouze o hráče. Abyste porazili raid bosse potřebujte dát 50 DPS. Jestliže dáte 17 DPS místo 15, pak jeden váš spoluhráč o tyto 2 DPS může dát méně. Přitom většina hráčů má problém dát na raidech 10 DPS. Je fajn pocit když dokážete skupinku slabších hráčů doslova protáhnout raidem.

Jeden z nejlepších argumentů proti power-upování pokémonů až na maximum je, že je lepší mít 6x level 30 Kygore než mít 1x level 40 Kyogre a 5 nepoužitelných. Představa 6x level 40 Kyogre je přitom pro mnohé hráče nepředstavitelná. Představte si ty náklady.

Tohle je historicky samozřejmě pravda, ale teď když funguje v raidech uhýbání, tak váš nejlepší counter vydrží v raidu o dost déle. Dříve platilo že Groundon dokázal složit vaši Kyogre Solar Beam než vůbec dala Hydro Puml. Teď se vám jich podaří dát 2 někdy i 3, protože na bojišti vydří 40 – 50 vteřin.

Takže mít 2x level 40 Kyogre a zbytek level 40 Gyarados anebo Feraligatr  je zřejmě to nejlepší co můžete udělat pro opravdu vysoké DPS. Přitom 6x level 30 Kyogre rozhodně překonáte.

Na IV záleží o něco méně

IV přidává ke statům pokénona (útok, obrana, výdrž) 0 – 15. Z raidů máte minimálně pokémona 10/10/10, takže zas tak velký rozdíl to není. Ovšem je třeba bát v potaz útok, kde díky bonusovým bodům může dojít u rychlého útoku k zaohroulení nahoru na nižším levelu, což má výrazný dopad na DPS. Ovšem tyto případy jsou poměrně vzácné.

Skutečný dopad IV je spíše v nabíjecím útoku. Útok způsobí více poškození, obrana zase znamená menší poškození, kterému se nevyhnete. Výdrž většinou znamená nějaký ten život navíc, ovšem neznamená že 1 bod výdrže = 1 bod HP.

Obecně pokud má pokémon útok 15 a jiný 12, tak způsobí v raidu o 30 damage více, což je přibližně 1 %. Není to moc ale ve výsledku se to prostě počítá.

Jednoduše můžeme říct, že pokémoni s vyšším IV jsou prostě lepší než ti s nižším. Rozdíl může být nepatrný, ale prostě tu je. Dokonce mohou být případy kdy bude rozhodující. Pokud hodláte investovat do pokémona candy, které jste sbírali desítky raidů a stardust za nespočet hodin chytání pokémonů, tak se ujistěte že je to opravdu dobrý.

Co se týká breakpointů tak ty jsou různé protivní od protivníka. To záleží na obraně. Tu ovlivňuje i jestli bojujete s kamarádem anebo jestli je ideální počasí. Jsou tu různé scénáře a někdy se to prostě může sejít, že překonáte breakpoint a tehdy se do odrazí na výkonu.

Zaměřte se na správného pokémona

Ve skutečnosti je tu jen pár legendárních pokémonů na kterých opravdu záleží. Pokud máte problém se zdroji na power-up tak musíte pro své rare candy, stardust a vlastně i premium raid pass vybrat jen ty nejlepší a to jsou:

Rayquaza – nejlepší dragon pokémon ze všech současných i budoucích pokémonů. Je naprostým top counterem mnoha dračích raidů a to včetně Latios, Latias, Giratina a třeba i budoucích Reshiram a Zekrom. Rayquaza prostě budete ještě hodněkrát používat.

Kyogre – nejlepší water pokémon. Jediný kdo by mu mohl v budoucnu konkurovat je další Kyogre pokud by dostal útok Origin Pulse anebo pokud by Niantic vypustil Primal Kyogre. Kyogre je top counter proti Fire, Rock anebo Ground pokémonům, zejména třeba Groudon.

Groudon – nejlepší ground pokémon současnosti a budoucnosti. Jedině pokud by Niantic vypustil Groundona s útokem Precipice Blades anebo Primal Groudon. Groundoun je counterem proti Fire, Electric, Steel, Poison a Rock pokémonům. Je top counterem proti Raikou, Dialga, a budoucím Zekrom s elektrickými útoky.

Giratina v Origin formě – velice odolný Ghost/Dragon pokémon. Counter proti psychyc pokémonům jako je třeba Lugia, Mewtwo, Deosys a nové jezerní trio Uxie, Mesprit a Azelf.

Raikou – Elektrický pokémon, který je ideální na Flying a Water pokémony. Takže counter na Kyogre, Articuno a Lugia. Na druhou stranu je téměř stejně silný jako nelegendární Electivire a bude slabší než Zekrom.

Pokud si seženete několik těchto legendárních pokémonů na level 40, tak budete jeden z těch hráčů, na které komunita bude v raidech spoléhat. Rozhodně vás na raidech rádi uvidí.

Přeloženo z Redditu Levels, IVs and why they matter od djf881.

Sdílej kamarádůmShare on Facebook
Facebook

10
Komentujte

avatar
5 Komentované diskuze
5 Odpovědi na diskuzi
0 Sledující
 
Nejvíce reakcí na komentář
Nejžhavější diskuze
9 Už okomentovali
MCNEWMENMilanEfhjutrerggffhhhfdDanrichardoRici Právě okomentovali
  Přihlásit k odběru emailem  
Upozornit na
MCNEWMEN
Host
MCNEWMEN

Velmi zajímavý článek, ještě bych dodal že časem jak se zaplňuje Pokémon storage je měření IV jediný způsob jak se zbavit slabších pokešů a nechat si jen ty lepší. Z pouhého hodnocení kapitánů týmů to v drtivé většině případů nepoznáte.

Milan
Host
Milan

Jaky utoky jsou nejlepsi mit u techto jmenovanych legendarek? Diky

Efhjutrerggffhhhfd
Host
Efhjutrerggffhhhfd

Za detective pikachu event jsem videl vice charizardú ako charmanderú!🙂

AlbertNeri
Host
AlbertNeri

Hezky napsaný článek. A já s ním i souhlasím. Ale konkrétně na tuto problematiku se u svých pokémonů dívám z trochu jiného úhlu. A sice z pohledu, řekněme oblíbenosti, nebo li “ X faktoru“ samozřejmě v kombinaci s levely a IV. V praxi to tedy u mně funguje tak, že můj 96IV Mewtwo je pro mě bezmála hrdina, a není mi líto mu dát cokoliv. Zatímco Rayquaza je pro mě jen jakási pohublá zelená ještěrka, kterou mám jen do počtu. To samé je i u Kyogre, kterého sice mám 98IV ale… Kdyby byl o trošku líp zpracovaný tak bych neváhal,… Číst vice »

petr
Host
petr

kdyby u dospelejch vyhravala vzdycky jen pragmaticnost, tak by nikdo z nas pogo pravdepodobne nehral 😀
edit: ja mam taky nejradsi lenochoda a golema – protoze jeden odvedl neskutecny mnozstvi prace (pred tim, nez jsem pochytal tyrany) a druhej mel vzdycky tak hrozne husty CP, ze je to proste topka – a pak shiny kapr zejo – cervenej drak do cervenyho teamu proste patri 🙂

AlbertNeri
Host
AlbertNeri

Jo, to je asi pravda. :). Golem je fajn, ale mně se ti dobří vždy nějak vyhýbali. I když dva takový relativně slušný mám. Zrovna shiny kapr je jediný kterého bych chtěl. Tedy já jednoho měl, ale tak malé CP že dát do něj 400 candy by byl úlet. Radost mi tak dělá shiny Jolteon, na něj jsem dal Eevee s vysokým CP ale průměrným IV a mám ho opravdu jen na vystavování do gymu. Jak to kritizuje kolega níže. Ještě bych tedy chtěl shiny Laprase, ale tam je to zase ten X factor. Jinak mě shiny nechávají dost chladným.… Číst vice »

TNT
Host
TNT

Velmi vysoko mezi hráči je zařazena Shiny-mánie (co nejrychleji a co nejvíc). Dost hráči utrácí candy za vývoj shiny monů, hned všechno hodnotné utratí na prvním IV-šitovém shiny monovi, kterého dostanou (a pak šup co nejrychleji dát do nejbližšího gymu všem na oči). Ti sotva pak dotáhnou nějakou rozumnou bojovou šestku do levelu 30 🙂 Další nešvar je chodit do bojů s mony vybranými automatem, když vidím levely 38-40 s mony v ringu s DPS pomalu na nule, tak bych je pleskal hlava nehlava. 🙂 přitom je na webu mraky pomůcek co vybrat na bosse, aniž by hráč musel znát… Číst vice »

petr
Host
petr

to jsou dve uplne rozdilny veci – shiny je sberatelskej kousek – nekdo to hraje kvuli komplet pokedexu a IV vubec neresi..
ale ty raidy, tomu taky nerozumim – jeste mas vetsinou nejakou partu lidi a pri cekani na start se da konzultovat, co vzit.. u nas se to tak dela…

Dan
Host
Dan

To všechno je asi pravda, ale realita je taková, že legendárku na raidu uplácáme v pěti lidech 30+ i s nezkušenými hráči, kterým vybere pokeše automat. A pět hráčů je vyjímka, většinou (jsem z Brna) se nás sejde tolik, že by nám všem stačili i Pidgey nebo Pikachu.

richardoRici
Host
richardoRici

Nevím co máš proti výběru automatem. Dříve bych s tebou souhlasil a jako nešvar to hodnotil, ale nyní již automat vybírá celkem správné countery na útok a nevidím v tom žádný nešvar.