14. listopadu 2018 došlo ke změně vzorce výpočtu CP. Zároveň byl poupraven i vzorec pro výpočet HP ze staminy. Ačkoliv tato úprava proběhla v tichosti a bez většího vysvětlení, tak jste si jistě všimli, že krom změny CP u vašich oblíbených pokémonů, byl také každý pokémon plně doléčen. Takže co se vlastně stalo a jaký vliv to bude mít na hru?
Nejdříve trochu matematiky
Pokud se nechcete trápit se vzorečky přeskočte je ke kapitole, kde je vše zjednodušeně.
V originální herní sérii Pokémon má každý pokémon celkem 6 statů – útok, speciální útok, obrana, speciální obrana, rychlost a životy. Pokémon GO si tyto staty vezme a vypočítá z nich 3 vlastní – útok (attack), obrana (defense) a výdrž (stamin) z které pak vypočte životy.
Právě přepočet statů z Pokémon na Pokémon GO se změnil.
Útok
U výpočtu útoku ke změně nedošlo. Stále se podílí vyšší útok 7/8 a nižší 1/8.
Útok = (2∗(7/8 * Vyšší + 1/8 * Nižší)) * MR
MR je modifikátor rychlosti, ten se neměnil, jeho výpočet najdete níže.
Obrana
U obrany došlo ke změně. Dříve byl výpočet součtem obrany a speciální obrany, kdy se obě hodnoty podíleli měrou 7/8 vyšší a 1/8 nižší.
Obrana = (2∗(7/8 * Vyšší + 1/8 * Nižší)) * MR
Nově je z vyšší hodnoty započteno 5/8 (62,5%) a z nižší 3/8 (37,5%).
Obrana = (2∗(5/8 * Vyšší + 3/8 * Nižší)) * MR
Tedy utrpěli hlavně pokémoni, kteří mají extrémní rozdíl mezi obranou a speciální obranou. Příkladem je třeba Blissey, která má obranu 10 a speciální obranu 135. S novým vzorcem po započtení MR šla ze 229 na 169.
Vítěz v případě tohoto vzorce není, protože všichni pokémoni si mohou jen pohoršit. Reps. ti co si nepohorší musí mít v původní hře stejnou obranu a speciální obranu.
Výdrž (stamina)
Tato část se změnila a hodně. Dříve se výdrž počítala jako dvojnásobek životů z původní hry. Z toho těžili hlavně pokémoni s velkým počtem životů jako třeba Blissey.
Výdrž = 2 * Životy
Nově se násobí jen 1,75 a navíc se přičítá +50.
Výdrž = (Životy * 1,75) + 50
Tady tratí jen Blissey a Chansey. Které měly hodně životů v originální hře. Naopak to posouvá výše pokémony, kteří jich moc neměli.
Menší výběr ať si uděláte představu:
- Blissey 510 ➞ 495 (-15)
- Chansey 500 ➞ 487 (-13)
- Snorlax 320 ➞ 330 (+10)
- Vaporeon 260 ➞ 277 (+17)
- Tyranitar 200 ➞ 225 (+25)
- Exeggutor 190 ➞ 216 (+26)
- Gyarados 190 ➞ 216 (+26)
- Dragonite 182 ➞ 209 (+30)
- Golem 160 ➞ 190 (+30)
- Espeon 130 ➞ 163 (+33)
- Gengar 120 ➞ 155 (+35)
- Alakazam 110 ➞ 146 (+36)
- Magicarp 40 ➞ 85 (+45)
MR modifikátor rychlosti
MR je modifikátor rychlosti. Obecně pokud pokémon má rychlost větší jak 75 tak dostane bonus, jinak penále. Vzorec je:
MR = 1+(Rychlost-75)/500
Ten se neměnil. Dávám jej sem jen, aby vzorce dávaly smysl.
A teď zjednodušeně
Většině pokémonů se snížila obrana. Výjimkou jsou ti, kteří v originální hře mají stejnou obranu a speciální obranu. To znamená, že všichni budou dostávat větší zranění.
Každému pokémonovi s výjimkou Blissey a Chansey se zvýšil počet životů. Vzhledem k tomu, že do vzorce byl zapojený koeficient +50, tak nejvíce je to znáte už pokémonů, kteří jich předtím měli málo. Takže glass canony o něco více vydrží a zároveň dají vyšší poškození.
- Celá tato změna pomůže hlavně hráčům, kteří umí uhýbat.
- Boje o gym budou kratší a jednodušší.
- Blissey už nebude překážkou dostala hned dvojnásobnou penalizaci.
- Glass canony jsou ještě účinnější.
- Raidy jsou rychlejší a jednodušší, ale potřebujete více pokémonů.
Závěr
Já jsem teď nemocný, takže jsem neměl možnost toto všechno vyzkoušet naživo. Budu proto rád za vaše komentáře 🙂
No shrnu to asi takhle , boj o coiny . Nízké levely posundavají všechny gymy ve spolupráci s letci kteří mají momentálně pré a já musím místo chytání sundávat neustále dokrmované gymy , tím samozřejmě vzrůstá averze vůči těmto hráčům a na raidy s nimi už vůbec nechodíme , mám vyzkoušené že třeba giratinu dáme ve třech na pohodu bez rejoin , v tom samém složení + jeden slabší už musíme rejoinovat , jelikož giratina útočí rychleji , o odměnách se ani nebavím , ten nejhorší level mívá nejlepší odmeny a nej CP
Bohužel, taková je skutečnost 🙁
Zeptám se jako neznalec jak to že něco co sundám ve třech při příchodu nižšího levlu sundám pomaleji to by mělo jít ještě rychleji ne? Nebo je v tom zakopaný pes já byl s dětmi na rayquaze celkem devět lidí a musel jsem doplňovat když všihni odešli zkusil sem s nimi další ve čtyřech bez doplnění spadla docela rychle tím chcete říct že ty nižší levly mi naopak brzdí ?
vubec ne – chybi ti v tom popisku spousta udaju, ale nevadi.. cim vic lidi, tim lip – na lvlu nezalezi – proste vic je lip – ten boss ma nejaky urcity pocet HP a ten ma bez ohledu na to, kolik lidi a jake lvly na nej utoci.. a ted co se mohlo stat, ze mas tuhle zkusenost: 1 – nejpravdepodobnejsi mi prijde, ze na prvni kolo, kde jste dostali, protoze jste meli spatny pokemony (ted se mi casto stava, ze vyberu partu, ale ono mi to hodi jinou) – na druhyho jste meli lepsi countery, tak sel rychle..… Číst vice »
Zkousel jsem na zivo – bez pomoci pocasi sundat solo r3 Jolteona. Drive to byl vykon na hranici moznosti. Po CP rebalance rutina s rezervou ….
Přesně , teď ho sundají dva krtečci bez počasí a ještě zbývá kolem 40 sekund
Ja ho doknce sundaval jen krtecek/rhydon , protoze nemam maxleho druheho krtecka.. Bez pocasi tak 15 sec rezerva …
Nejvíc na hovno můj tyranitar a moji 4 mewothove šli z 4 200 na 3800
a proc je to problem? slo dolu i vsechno ostatni – nebo tobe jde jen o to, jak ho mas velkyho? tyrana?
Tak se probuď a nepiš sem hlouposti , právě že oba dva šli nahoru s CP
Hele, vaše výmysly o tom jak am šli MewTwoove dolů jsou totální trash. Protože mewtwo dostal obří baf a teď jde až na 4163 cp. Hlavní nerf dostali defense pokémonu jako Blissey nebo Snorlax. Naopak nejvíc nahoru šel Gengar a Shuckle. Z těch slabších i Xatu, Skarmory nebo třeba Rapidash. Takže pokud ti Mewtwo šel dolů tak si 100% vymýšlíš. Mě třeba nahoru šel Machamp, kterej měl před boostem 2600 a teď má 2850. Sice nejsilnějšího mám teď Slakinga 4150 ale nevadí. Ten totiž téměř zůstal.
jen doplnim, ze M2 sel na vic nez 4163, ja mam 98 4169, takze kilo bude lehce pres 4170
100% mewtwo ktereho mam, ma 4178. Mewtwo sel rapidne nahoru.
„Blissey už nebude překážkou“. Takze proc tomu nadale rikat „boje o gym“? Prijdu, parkrat tuknu temi, ktere mi to nabidne, gym spadne, ja to ozivim dvema fialovymi potiony, a jde se dal.
Bojovalo se naposled o desítkové věže, když se inkasovalo jednou denně a najednou. Po změně pravidel se z bojů stala legrace – obejít okolí, obsadit stejnobarevné a slabé, silné nechat nedočkavým a počkat na penízky. V desítkových věžích Bliss ještě docela překážela, v těch současných už jen zdržovala. Alespoň toho tam bude k vidění povícero, ty večerní inkasní sestavy už byly k uzoufání stejné.
Pro mě je důležité, že Bliss je pořád ten TOP pokémon, pomocí kterého nejvíce otrávím útočníka, pokud při shazování dokrmuji s cílem gym udržet. Pokud někomu nějaký vzorec vyhodí jiného pokémona pro tento účel, tak tím lépe a sem s tou informací. Rád ho začnu používat. Mám vyzkoušené, že i teď po novu jsme gym s dcerou udrželi, když jsme oba střídavě dokrmovali Bliss a Chansey. Vydrželo to takto odolávat tu půl hodinu, než se nám zresetoval čas a mohla se načít další desítka oranžového krmení.
Vase problemy bych chtela mit 😀 Mne smrdi pokesi na gymu vzdycky par dni a nikdo je nechce sundat i kdyz tam jsou obskurnosti typu caterpie. Od vypusteni ctverky je to tu traga, asi to vsici zabalili bo je zima a mam coiny tak maximalne dvakrat tydne
No jo no. Holt jsem menšinová barva a hraju v Praze. Někdy je to drama docela….udržet aspoň jeden gym obsazený cestou z práce přes půlnoc, aby byly coiny.