Možná se vám někdy stalo, že jste otevřeli telefon a najednou se vám začal zničehonic líhnout malý pokémon z vejce. Nehledali jste příčinu, prostě jste to vzali jako fakt – možná už bylo na čase? Ve skutečnosti jste nevědomky zneužili jeden „bug“.
Představují vám Jumper
Když Niantic zavedl rychlostní limity pro Pokémon GO, spousta hráčů bylo znechuceno. Nemohli z autobusu chytat pokémony ani protáčet Pokéstopy. Mnoho z nás tak prostě aplikaci zavřelo, aby je nedeptala anebo prostě jen ušetřili baterii.
Samozřejmě s tím jak se hra neskutečně dlouho nahrává, tak jí přeci úplně nevypnete. Buď zamknete mobilní telefon anebo jí prostě minimalizujete na pozadí.
No a pak to přijde. Znovu jí otevřete, chvilku chodíte a najednou u Buddyho naběhne několik set metrů. Jako byste skočili 🙂
Proto tomuto bugu říkám Jumper.
Postup
Princip je jednoduchý. Jste na jednom místě. Počkáte na synchronizační okno (musí se protočit disk v levém horním rohu). Mezitím nesmí dojít k hlášení, že jedete v autě. Tato doba se pohybuje od 30 – 180 sekund.
Minimalizujte aplikaci (na telefonech s Android velké tlačítko uprostřed, někdy s ikonkou domečku). Telefon za žádných okolností nesmí být vypnut, přejít do úsporného režimu ani ekvivalentu v rámci managementu výkonu.
Nasedněte na autobus/auto a ujeďte třeba 500 metrů. Počkejte pár sekund, než mobil vypočítá rychlost jako 0 m/s. Aktivujte znovu aplikaci. Pokud se váš herní avatar rozběhne a vyskočí varování o rychlosti, tak se skok nepovedl a byla aktivována ochrana.
Jestli je vše v pořádku tak pokračujte v normální chůzi. Jestliže nedojde k aktivaci ochrany do 30 – 180 sekund (další synchronizační okno), tak se vám „ujitá“ vzdálenost přičte k vajíčku i buddy.
Jak to funguje technicky
Hra má několik aktivních ochranných prvků, které dohlíží na to, aby se započítávali jen férově nachozené kilometry. Tyto prvky jsou však pouze v aplikaci samotné.
Vzdálenost kterou ujdete se posílá na server. Tam se s ní pracuje. Ne vždy však toto funguje správně. Server tak musí dopočítávat rozdíly, zřejmě z přímek mezi bodem A a B, které mu aplikace pošle. Pokud aplikace nepošle na server, že došlo k překročení limitů, tak server prostě spočítá vzdálenost mezi nimi. Naopak při varování o překročení rychlosti je odečtena i férově nachozená vzdálenost. Něco jako penalizace.
Když se aplikace Pokémon GO minimalizuje, tak v rámci úspory jí operační systém omezí. Můžete to vidět třeba na horním řádku, kde zmizí ikonka určení polohy.
Takže pouze předpokládám, že tím jsou zároveň vypnuty i aktivní prvky ochrany. Tedy hra dostane pouze informace – byl v bodě A … přijatelnou dobu nic … je v bodě B. Server čeká jestli neobdrží nějaké informace o překročení limitu, pak prostě dopočítá trasu mezi A a B a přičte jí.
Další informace
Na Jumper jsem přišel z indicií a svědectví lidí na internetu. Samozřejmě mi to nedalo a provedl jsem 10 testů. 8 v autobuse a 2 v autě. Pouze 4 testy byly úspěšné. 2 z autobusu a 2 z auta. U autobusu to bylo 400 metrů a u auta 700 metrů. Přičtená vzdálenost byla pokaždé zhruba stejná. Proto se také domnívám, že se jedná o přímky.
S informacemi co jsme nasbíral jsem pak hledal další podobné výzkumy.
Někdo testoval opravdu dlouhé skoky a podařilo se mu vytáhnout pomocí auta až 2,8 km. Za den přitom provedl 5 úspěšných skoků na vzdálenost větší než 2,5 km. Přitom dokázal, že server nebere v úvahu vzdálenosti, které by normální člověk neušel.
Většina dalších výzkumů poukazuje na náhodnost (někdy se to nepovede a jindy ano). Já to připisuji synchronizačním oknům. Musí dojít k plné synchronizace, následně minimalizovat aplikaci, udělat skok ještě dříve než uběhne dalších X synchronizací. Také je možné, že hra má další ochranu mimo hlášení o překročení rychlosti, která anuluje odchozenou vzdálenost.
Závěr
Jumper je tedy metoda jak zneužít bug, který měl být v aktualizaci Pokémon GO 0.53.1 opraven. Niantic na něj byl upozorněn několikrát a s dostatečným předstihem, včetně veřejné diskuze na reddit. Nevím jestli to udělal anebo ne. Pokud ne, tak je čistě na vás jak se znalostmi Jumper naložíte. Existují lidé, kteří v MHD takto naskákali za den maximální limit 42 km což je v přepočtu 5K zkušeností za EGG a spousta candy s buddy.
Já jsem z malýho městečka, ale 4x sem byl lovit v Liberci a 3x sem si odvezl laprase.
Zdar Peter, já dnes chytal dalšího 😀 ale cp ani ne 500 😉
tak to blahoželám 😀 existuje nejaké konkrétne miesto kde sa sem tam vyskytuje? a počká ma tam do mája 😀 lebo ja ho asi nikdy nevysedím 😀
díki za info, bohužial auto som predal 😀 a jazdím už len na lyžiach 😀 teda aspon v zime
a tá debata o tom ako nedohodíš na laprasa ma vážne bolí, kedže som lvl 33 a mám všetko čo sa dá jedine laprs mi v zbierke chýba 🙁 z vajca nie a nie a ešte som ho nikdy nezazrel na okolí
Dnes jsem zkousel 4x a 100% uspesnost, vzdalenost do 1 km.
Ja na svem telefonu vubec nechytim pokemony kteri jsou daleko. Dnes jsem poprve chytal Laprase a ani jednou, z cca 50 kouli jsem nedohodil, ani kolega ktery ho na stejnem miste chytil a na svem telefonu dohodil. Nektere pokemony nechytam, protoze vim, ze na ne nedohodim. Takze moje jedina sance na vzacnejsi pokemony je vychodit z vejce a kazde ulehceni pomuze. Jsem 30 lv a zatim se mi vylihnul z vzacnejsich jen 1 Lapras, zato mam tuny baby pokemonu.
Tak to asi Niantic neopravil v 0.53.1. Díky za report.
Házení zkus natrénovat na Zubatech (jsou zhruba stejně daleko). Neházej klasické točené, ale přímo (jen nahoru). Hra eviduje i rychlost pohybu prstu, takže rychle potáhni prst nahoru. Když to nepůjde snaž se jakoby hodit odražený míček o „strop“ a celou silou.
Zubat je hranice kam jednou za 5 kouli dohodim, trenovat jsem zkousel, ale fakt to nejde, dnes jsem mel tel. polozenej na stole, prst jsem silou tlacil na displej a jezdil co nejrychleji po cele delce displeje a stejne to padalo dost pred Laprasem. Dobry je ze uz mi to dela druhej telefon a nedohodej ani lidi co na svym telefonu dohodej.
taky mě to trápilo, ale naucila jsem se hazet „vzhuru nohama“ zezdola nahoru to me njede taky nic moc dobre, ale otocila jsem tel a hazu jakoby zezhora dolu a jde to lip,.. muzes vyzkoušet ….me to pomohlo..
Pekna blbost, neumis hazet…neexistuje aby neslo dohodit…je to v rukach, ale spis v hlave…ja osobne hazim uplne na vse curveball (toceny). A hodim uplne na vse, huawei p8 lite.
Chlape co máš prosím tebe za telefon? Ještě sem se nesetkal s někým komu by telefon nedovolil dohodit až dozadu.
Jasne, mam cinskej noname, ale funguje a nemusim neustale restartovat, vsechno bezi rychle, i baterie vydrzi dlouho, jen to hazeni. Mam velkou spotrebu telefonu, delam s zelezem, nekdy ho propalim pri svareni, nekdy na nej neco spadne a jeste musi byt vodotesny, jinak ho prach zlikviduje za 2 mesice, takze do tehle podminek nechci brat drahej telefon.
Zkus použít dotykové pero. Zkus laciné za dvacku. Pořídil jsem ho kvůli zimě, ale přijde mi, že házím přesněji a hlavně dál.
Taky ho pouzivam kdyz mam rukavice, ale tak daleko s nim nehodim, na laprase jsem s nim par kouli hodil, ale bylo to horsi.
Takže – na základě této diskuse (jak nelze na některého pokémona dohodit) jsem udělal následující pokus. O sobotě mi Nearby ukázalo u jednoho pokéstopu Laprase. Samozřejmě jsem za ním vyrazil a jal se jej chytat. Šlo to bez problémů – 3 ball a měl jsem jej. Pak jsem udělal pokus, přihlásil jsem se na login mojí dcery, která je LVL22 a … Za prase jsem na něj nebyl schopen dohodit (upozorňuji, že na stejném mobilu, jako jsem chytal toho prvního). Co vy na to? Má i výše dosaženého levelu trenéra na toto vliv?
Taky mám tento problém. Někdo tady v diskuzi poradil házet tužkou s vodivou gumou. Zatím jsem narazil jen na Zubaty a opravdu je to snadnější.
Mám podobnou zkušenost, nedávno jsem v půl jedenácté v noci zbystril Dagonita v blízkosti, rychle jsem vzal svůj mobil (mám level 31) a mobil dcery (tehdy level 15- úplně stejný telefon jako já) a běžel jsem pro něj… Po 40 pokebalech všech barev (dolétl tam tak každý pátý) jsem jich 20 dokoupil a nakonec jsem se na něj jen díval s nápisem no pokeballs na displeji. Dcerce jsem ho chytil na první modrý bez problémů. Myslím že je to způsobeno zvyšující se obtížností na vyšších levelech hráče (je prostě dal a tím je to obtížnější)… 🙁
Díky za tip. Kvalitních pokómonů z vajec zatím moc nemám, takže to určitě vyzkouším ve vlaku a v autobuse.
Je pravda, že se mi ve vlaku už pár pokémonů vylíhlo, ale nic jsem za tím dosud nehledal…
No, možná to tak je, ale aktivně využívat takovou slabinu v systému jen kvůli… A teď – kvůli čemu – když hra je dobrovolná a žádné tvrdé hodnocení úspěšnosti nemá? Bavím se a o své vůli (tedy DOBROVOLNĚ) ji hraji, nepotřebuji využívat k postupu slabá místa, případně si jej za skutečné peníze kupovat.
A že nás (trajdám s manželkou) hra obírá o část (dříve snad třetinu, dnes možná pětinu?) nachozených kilometrů (a tedy i stvorů z vajec)? To jsou malé věci, budeme zdravější. 🙂
@samotář – další Tvůj komentář, pod který se podepíšu. Asi jsme naladěni na stejnou vlnu.
Docela by mi zajimalo, jak se rozhodujete co je a co neni podvod ve hre. Prijde mi ze pokud tohle delate schvalne a opakovane pak to taky nebude uplne ok
hmmm … tak tohle nejni nic pro mě :/ Čekal sem nějakou ptákovinu, ale tohle předčilo moje očekávání 😀 Dost možná sem tohle nevědomky taky používal, protože minimalizuju celkem často a občas se mi zdálo že mi urazená vzdálenost poskočila rychleji, ale dotáhnout to do extremu že s tim „naskáču“ 42 kiláků? Tomu říkám šílenství 😀
každopádně díky za info …