Zabijáci Torkoal, Azumarill a Whiscash – co nás možná čeká v rámci PvP

Mysakusak si pro vás připravil článek o blížícím se PvP v Pokémon GO.

Napřed bych shrnul ověřené informace o PvP (boj hráč proti hráči):

Bojovat se bude ve třech kategoriích:

  • Great League – pokémoni s CP do 1500
  • Ultra League – pokémoni s CP do 2500
  • Master League – bez limitu na CP

Hráč bude mít k dispozici komando sestávající ze tří pokémonů.

Další informace o tom jak bude boj probíhat nejsou známé, nicméně Niantic by je mněl oznámit v nejbližších dnech. Můj příspěvek se zabývá tím, co z dosud zveřejněných informací vyplývá.

Master League

V této kategorii se bude bojovat, tak jak jsme zvyklý z gymů a raidů. Prostě vyhrává největší zabiják, případně ten na kterého je útočník alergický. Půjde o to vybrat správnou kombinaci schopností a pravděpodobně i o to naučit se znova uhýbat.

Great Leageu a Ultra League

Zde se dostáváme k té zajímavější části. Limit CP totiž způsobí řadu efektů, se kterými dosud nikdo nepočítal:

IV pokémonů přestává být důležité. Pokémona se špatným IV bude možné posílit přesně na hranici CP limitu a plně se tak vyrovná 100% kusům. Možná budou cenní pokémoni s speciální kombinací IV, která umožní přesně využít limit dané kategorie

– Řada bouchačů bude nepoužitelných. Je to dané vzorcem pro výpočet CP. CP je přímo úměrné útoku ale pak je úměrný jen druhým odmocninám defence a stamina. Borci s vysokým útokem pak budu penalizování a v těchto kategoriích si nezabojují v plné síle.

– Dostanou se do hry pokémoni, kteří mají zajímavé movsety, ale neslze je vypiplat na vysoké CP.

Optimální pokémoni v jednotlivých kategoriích

Hráč MetraelDJ na redit/thesiplhroad fóru zveřejnil tabulku pokémonů s maximálním TDO v jednotlivých kategoriích. Výběr z tabulky (jen nejlepší borci) následuje. Tabulka bere v úvahu všechny pokémony do 4-té generace (i ti co ještě nejsou vypuštěné) a neřeší problém, kdy některé legendy nelze získat s nízkým CP. Hodnocení na základě TDO (totální demage, který dokáže pokémon za dobu kdy přežije udělit) vyhází ze stávajícího herního mechanizmu. Pokud by třeba na bitvy byl časový limit, začne hrát roli i DPS (zranění za sekundu) tak jako je tomu v raidech.

typ pokémona

do CP 1500

do CP 2500

bez omezení

Bug

Vesplqueen

Scyther

Scizor

Fire

Torkoal

Charizad

Entei

Normal

Chansey

Blissey

Blissey

Dark

Ubreon

Ubreon

Tyranitar

Flying

Nocotwl

Nocotwl

Rayaquaza

Poison

Skuntank

Muk(Aloan)

Muk(Aloan)

Dragon

Giratina(altered)

Giratina(altered)

Garchomp

Ghost

Drifblim

Drifblim

Giratina(altered)

Psychic

Cresselia

Cresselia

Lugia

Electric

Lanturn

Raikou

Raikou

Grass

Meganium

Meganium

Tangrowth

Rock

Probopass

Regirock

Tyranitar

Fairy

Azumarill

Clefable

Togekiss

Ground

Whiscash

Swampert

Groundon

Steel

Bastiodon

Steelix

Metagross

Fighting

Medicham

Hariyama

Machamp

Ice

Lapras

Lapras

Regice

Water

Blastoise

Blastoise

Kyogre

Závěr

Z tabulky vyplývá, že by se do hry mohli vrátit někteří zajímaví pokémoni, třeba můj oblíbený Lanturn. Velkou roli budu hrát v bojích pravděpodobně i neposílení legendární pokémoni. Veškeré úvahy jsou zatím jen spekulace – pokud Niantic zásadně změní herní mechanizmus, může být vše jinak. Současný systém by zvýhodňoval zásadně pokémony s vysokou obranou (Blissey, Lugia) a bitvy by byly trochu jednotvárné – úprava je velmi pravděpodobná.

Mysakusak

Vaše články o čemkoliv ze světa pokémonů a hraní Pokémon GO můžete zasílat na clanky@pokestop.cz.

Sdílej kamarádůmShare on Facebook
Facebook

23
Komentujte

avatar
7 Komentované diskuze
16 Odpovědi na diskuzi
0 Sledující
 
Nejvíce reakcí na komentář
Nejžhavější diskuze
10 Už okomentovali
EmeldirMysakusakMiraRouPadadadamtomizu Právě okomentovali
  Přihlásit k odběru emailem  
Upozornit na
MiraRou
Host
MiraRou

Máte někdo tip, které typy těch 6ti charge útoků, co budu mít v boji k dispozici, budou nejuniverzálnější, aby třeba efektivitou pokryly všechny/co nejvíce typů útočníků?

Mysakusak
Host
Mysakusak

No nejlepsi bude asi utok se STAB bonusem u pokemonu co maji 2 afiliace. Takze treba u Chinchou electric a water a.t.d. ….

MiraRou
Host
MiraRou

Vzhledem k novým informacím, které naznačují změnu mechaniky boje v PvP proti současným pravidlům – nabíjení nekoresponduje se staty útoků, po dobu charge útoku se boj zastaví, nenabíjí se z poškození apod. – nebude zřejmě současné TDO ta pravá metrika pro výběr. S investicí dustu a candy bude lepší počkat na další výzkum.

Mysakusak
Host
Mysakusak

Je to tak jak pises – nicmene odvozeni zatim vychazi jen z analyzi videa z testovani betaverze. Nic lepsiho nez TDO metriku pro odhad zatim nikdo nema. Osobne bych byl rad aby hodnoceni na zaklade TDO platilo (+ nejaka penalizace Blissey a Ludgie), tak aby ze supliku zacli vylezat podivne potvurky typu Torkoal a zaujmuli postaveni hodne jejich schopnosti ….

Honza22
Host
Honza22

Bude systém PvP fungovat na účtu Niantic Kids?

Mysakusak
Host
Mysakusak

Nebude :-(.

TNT.
Host
TNT.

Tak tu máme další rozšíření hry k využití 2 a více zařízení (herních účtů) jedním hráčem. 😀 Hráči v Praze s jedním zařízením (jedním účtem) v rukách jsou dnes v menšině. 😉

Mysakusak
Host
Mysakusak

Hracem se nazyvaji ucastnici hry, hrajici hru podle pravidel dane hry. Ti ostatni hraji neco jineho nez Pokemon Go podle svych vlastnich pravidel …

tomizu
Host
tomizu

Jsem „věčný začátečník“, který hru stále odkládá a pak se vrací, takže moc nevím, ale jak to prosím je? Je vlastnictví více účtů proti pravidlům PoGo?

Mysakusak
Host
Mysakusak

Ano. Dokonce to odklikavas kdyz se poprve do hry prihlasujes – ze vis ze to je proti pravidlum. Je to jeden ze zcela jasne a konkretne vyjmenovanych zpusobu podvadeni.

Padadadam
Host
Padadadam

Tak když se nad tím zamyslíme… co pvp přinese.. pokud to hodí jako odměnu jen nějaký pokebal, potion a málokdy kámen, tak to naštěstí není takový propad.(naštěstí sinoh kámen není na ty největší bijce a ostatní věci se daj záskat z protočení pokestopu) Pokud ale půjde za výhru dostat více zkušeností, větší množství dustu, tak bych to jako problém viděl. A pokud bude medaile za nějaký pvp… osobně na to hrát určitě nebudu, protože jak píše TNT lidé mají dva a více zařízení a bude to neobjektivní :)) takže to spíš bude jen na vyblbnutí.

Mysakusak
Host
Mysakusak

Vetsina hracu hraje z vice uctu, aby ziskali mnohem vetsi vyhody nez z PvP:
– sami davaji l4 i l5 raidy
– sami mezi sebou si meni pokemony
– vyhazuji si pokemony z gymu
– sami obsazuji cely gym

Dokazu pochopit ze mimo velka mesta si takhle hraci museli pomahat, aby si vubec zahrali. Ale v Praze (Zline, Budejovicich) ?

Emeldir
Host
Emeldir

Pokud bude platit to avizovane omezeni, ze odmenu za souboj ziskas pouze 3x za den a 1x za souboj s npc trenerem, tak je asi uplne fuk kolik mas uctu ne? Stejne nepujde nagrindovat vetsi odmena nejakym vetsim poctem souboju sam se sebou a pokud se nedokopes ani ke spusteni 3 souboju denne (u kterych nebudete muset byt u sebe jako je to u tradu) s nejakym ultra/best friendem tak proste tvuj smolik.

Bruno
Host
Bruno

Stejně moc nechápu o co se bude bojovat. Hráči se domluví, že hrají o 5 Candy nebo o 1000 stardustu nebo o TM-ko a vítězi se přičte a poraženému odečte? Nebo budeme mít na startu stejný koeficient a za každé vítězství se něco přičte a za prohru odečte a vytvoří se nějaké pořadí celkové nebo regionální? Nebude rozhodovat náhoda ve volbě typu pokémona nebo ho budu moci rychle vyměnit, když uvidím co zvolil soupeř a ten zase výmění svého podle typu mého? Nebude rozhodovat silnější mobil?

Mysakusak
Host
Mysakusak

Hraci se o nicem domlouvat nebudou. Odmena bude stardust a vzacne evolucni predmety (Shinoh stone je jisty). Odmeny budou max 3x denne za hru s hracem a 1x za hru s NPC (sef klanu).
Jo a jeste bude obnovena medaile Ace Trainer – tu neslo diky reworku gymu udelat. Ted bude za PvP.

Mysakusak
Host
Mysakusak

Silnejsi mobil rozhodovat nebude – je zrusene uhybani a na rozhodnuti co udelas jsou cca 3 sekundy. Ano bude behem boje mozne menit pokemony dle situace a typu protivnika. Ale budes muset vybrat ze 3 co mas pripravene.
S mezinarodni ligou – hodnocenim se zatim ze strany Nianticu nepocita. Neoficialni ligu uz predem zalozili na Thesiphroad …

Honzule89
Host
Honzule89

Jak může být Giratina best v nejnižší lize když nejnižší možné CP z raidu bylo 1848??

Emeldir
Host
Emeldir

Co nechapes na vete „Tabulka bere v úvahu všechny pokémony do 4-té generace (i ti co ještě nejsou vypuštěné) a neřeší problém, kdy některé legendy nelze získat s nízkým CP.“

Mysakusak
Host
Mysakusak

Tabulka s timto omezenim nepocita – zminil jsem to v textu. Ale pokud Giratinu vypusti jako odmenu za special research (na 15 levlu), tak se tam v budoucnu mozna vleze. Zitra kouknu a doplnim kdo je druhy po Giratine ….

Mysakusak
Host
Mysakusak

Tak pro upresneni v kategorii Dragon do 1500 je druha za Giratinou Altaria. Takze dokud nebude k dipozici slaba Giratina, je Altaria reseni.

Mysakusak
Host
Mysakusak

Cca 20 minut po zverjeneni clanku Niantic poskytl dalsi informace:
– pokemoni se budu moci naucit druhy hlavni (Charge) attack
– v bojich nepujde uhybat, misto toho se budou pouzivat obrane stity (kdo hraje JWA vi kde to opsali)
Podstatne je za na uvahach o TDO a tabulce pokemonu vhodnych pro jednotlive kategorie tyto informace zatim nic nemeni a uvahy z clanku plati.

Petrusska1
Host
Petrusska1

Kategorie jsou cipovina. Na JWA je jednoduchý princip – můžeš vyzvat konkrétního hráče, nebo ti hra vybere protivníka na tvé úrovni. Vyhraješ – získáš body a bonusy a posuneš se na žebříčku. Tenhle systém už dávno vymysleli šachisti a funguje to. Většinou to nejsou hlupáci (o sociální inteligenci nemluvím :-D), tak nechápu proč vymýšlet něco jiného.
A jak chtějí implementovat šíty? Jako nové/další útoky?
Asi začnu maxovat Bidoofa… :-/

Mysakusak
Host
Mysakusak

Bidoof mne take laka, ale asi zacnu chodit s Torkoal 🙂