Michal S – Jak vyvolat EX-RAID

Michal S si pro nás připravil návod jak vyvolat exkluzivní raid ve vašem městě. Jedná se o volný překlad článku z webu pokemongohub.net.

Krok č.1: Geometrie S2 buněk

V každé buňce S2 může být současně pouze jeden ex-raid. S2 buňky jsou matematický způsob jak popsat geometrii koule. Jsou různé velikosti S2 buněk, označované jako úrovně, a vývojáři jimi vytváří zóny na sférických objektech, jako je Země.

Niantic je používá k ovládání počasí, vytvoření gymů, určování umístění pokémonů, atd…

Společnost s názvem Sidewalk Labs vytvořila nástroj, který na mapě Google zobrazí buňky S2. Přejděte na odkaz a postupujte takto:
https://s2.sidewalklabs.com/regioncoverer/?center=50.075851%2C14.374405&zoom=11

  1. Přejděte na mapě do chtěné oblasti
  2. Nastavte parametry v ovládacím poli na: min level 12, max level 12, max cells 10
  3. Použijte jeden z nástrojů kreslení (čtverec, kružnice..) pro výběr oblasti mapy, kde chcete zobrazit úroveň 12 buněk S2

Nyní když vidíte své S2 buňky, nezapomeňte, ex-raid se může konat pouze na jednom gymu v jeden čas. Přestože buňka obsahuje 100gymů není vhodné se věnovat výhradně jim na úkor gymů v jiných buňkách.

V dalším kroku zjistíme jak identifikovat vhodné gymy.

Krok č.2: Vyhledání vhodných gymů

Od. 11. listopadu 2017 jsou jediné gymy, které jsou způsobilé k pořádání ex-raidů, následující:

  • Sponzorované gymy (závisí na místním sponzoru PoGo)
  • Gymy umístěné v parcích“, nebo přesněji gymy umístěné v oblastech označené jedním z tagů OpenStreetMap jako park.

V tomto návodu se zaměříme na gymy umístěné v parcích a podobných oblastech. Nejjednodušší způsob, jak zjistit, co hra považuje za park, je použít nástroj nazvaný Overpass Turbo. Overpass Turbo je bezplatný online nástroj, který umožňuje mapovat umístění různých značek OpenStreetMap.

Chcete-li najít vhodné gymy, použijeme Overpass Turbo k vykreslení oblastí označených jako parky (nebo podobné oblasti) v OpenStreetMap.

Můžeme-li začít přejděte na odkaz a postupujte takto:
https://overpass-turbo.eu/s/uoJ

  1. Klikněte na ikonu RUN v levém horním rohu
  2. Vyčkejte než se oblasti vykreslí
  3. Sledujte zvýrazněné oblasti, to jsou místa vhodná pro ex-raid pakliže se uvnitř nachází gym.

Pouze tělocvičny, které se nacházejí v těchto oblastech, jsou způsobilé pro ex-raid.

Krok č.3: Sběr bodů gymu pro způsobilost k pořádání ex-raidu

Nyní když víme ve kterých oblastech se nacházejí způsobilé gymy se podíváme na to co je potřeba udělat aby se zvýšila šance na spuštění ex-raidu. V tomto okamžiku jsou potvrzeny následující faktory, které ovlivňují šance na spuštění ex-raidu.

  1. Aktivita v raidech za posledních 8-9 dní
  2. Obtížnost raidů v posledních 8-9 dnech
  3. Relativní raidová činnost ve vztahu k jiným gymům v oblasti

My definujeme činnost při raidech jako:

počet dokončených raidů * počet trenérů * součet obtížností raidů

Víme, že pro spuštění ex-aidu musí být dosaženo určitého minima.

V tuto chvíli bohužel nepoznáme hodnotu tohoto minima, ale výzkum naznačuje, že by to mohlo být přibližně 500 – 850 bodů způsobilosti za raidy , nebo jinými slovy kolem 20-25 raidů na úrovni 4 s 5 hráči.

Tyto hodnoty nejsou potvrzeny nebo ověřeny, protože jsou založeny na nepřesných přehledech a mohly by být daleko za vším co víme v tuto chvíli.

Krok č.4: Raidování, kdy a kde

Pokud zkombinujete vše, co jsme se doposud naučili, můžeme navhrhnou jednoduchý plán pro zvýšení pravděpodobnosti spuštění ex-raidu:

  1. Raidovat výhradně na gymech které se nacházejí v parcích
  2. Sdílet a šířit tyto informace s co nejvíce hráči
  3. Vytvořte si skupinu hráčů a nevyhýbejte se ani obtížným raidům
  4. Zapamatujte si gymy a jejích umístění v S2 – po dokončení raidu v buňce se přesuňte na raid v jiné buňce.
  5. Nezapomeňte, že by se mohlo jednat o štěstí, náhodnost a podmínky o kterých nevíme

Protože by mohlo dojít k vlivu dalších náhodných prvků, nemůžeme 100% zaručit, že se ve vaší oblasti spustí ex-raid. Zvlášť nemůžeme zaručit, že vy osobně obdržíte pozvánku na raid – to je zcela jiný systém.

VY a vaše pozvánka na ex-raid

A teď přichází nejtěžší část celého příběhu – VY. To že je všechno splněno a úspěšně se spustí ex-raid tak to nezaručuje že budete mít pozvánku.

Navíc v každé S2 buňce, kde se koná ex-raid, soutěžíte s každým dalším aktivním hráčem. Proto je doporučena strategie větvení: pokryjte co nejvíce buněk S2, abyste zvýšili potenciální šanci získat pozvánku, pokud se tam objeví ex-raid.

Michal S

Vaše články o čemkoliv ze světa pokémonů a hraní Pokémon GO můžete zasílat na clanky@pokestop.cz.

Sdílej kamarádůmShare on Facebook
Facebook
Přihlásit k odběru emailem
Upozornit na
guest
51 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Koffing
Koffing
05.02.2020 01:52

Ve vedlejším městě se povedl přetransformovat gym na ex gym. Stojí na náměstí. Mám na něm zlatou medaili a když můžu a je tam hratelný RAID jdu do něj. Bohužel musím nechat propadnout pozvánku ve špatný čas kvůli práci. Víte někdo jakou mají ex raidy frekvenci dejme tomu za měsíc? Abych na další nečekal půl roku třeba. V pondělí v 13:00 prostě nemůžu. Předávám službu a to nejde. Jakýkoliv jiný den bych si to volno i udělal tohle je prostě naschvál…

Aikii
Aikii
16.07.2019 21:06

Mám dotaz a co dělat pokud v žádném označeném parku není gym??

Mysakusak
Mysakusak
17.07.2019 21:19
Reply to  Aikii

Sehnat hrace Ingress a parky osazet stopy/portaly. Kdyz jich bude dost tak bude i gym …

Martin
Martin
24.08.2018 09:46

čo je pravda na tom že sa nesmie Raidovat v ten den keď má prist pass ?

Honza
Honza
28.09.2018 13:40
Reply to  Martin

Já udělal ten den 2 raidy a pozvánku jsem dostal, takže klidně raiduj

kuca323
15.02.2018 16:40

jeste bych chtel dodat, ze pozvanku dostal kazdy , co byl alespon na 2raidech behem techto 5dni, pak bylo asi 15lidi co bylo jen na jednom a tam to prislo tak 50/50…

kuca323
15.02.2018 16:38

ahoj pouzil sem tento navod a tahl ho do nejvetsich krajnosti…trvalo 5dnu a mame v boskovich ex raid na hrade, celkem hodne na kopci kus od mesta 😉
diky

Bruno
Bruno
07.02.2018 13:34

Nový recept: Zajeďte na druhý konec republiky (nebo i dál), zareidujte si a půl roku čekejte. S tímto způsobem mám lepší zkušenost a nejsem sám.

Mysakusak
Mysakusak
07.02.2018 23:06
Reply to  Bruno

Bruno – netreba raidovat. Staci protocit gym nebo umistit potvoru. Sance se tim podstatne zvysuje :-(.

Anton Ba
Anton Ba
07.02.2018 00:26

Kľudne si robte s Milana srandu ale má pravdu. Mali by ste to najprv skúsiť a potom komentovať. Nie vždy to vyjde. Ale u nás sa to podarilo v odľahlej časti vyvolať už 3x. A tuto sobotu to ideme skúsiť znovu

Franta
04.02.2018 21:16

Tak to stale zkusime vyvolat exraid, ale zatim se nam nepodarilo 🙁

Michalito2
Michalito2
30.01.2018 23:35

V Ziline sme sa podla tychto navodov sustredili na vybrane gymy s tym ze sa raidovalo aj inde a podarilo sa vyvolat ex-raid. 24 pozvanok prislo nasej skupine, nedostali vsetci ale nieco na tom navode bude. 😉

Miki
Miki
31.01.2018 01:26
Reply to  Michalito2

Díky za info a blahopřeji 😉

Peter
Peter
09.02.2018 15:15
Reply to  Michalito2

aky mas nick?

Curry
Curry
29.01.2018 21:03

Tak Valmez dnes dostal pozvanky na první EX raid tady. Velke díky autorovi, článek posloužil jako motivace

Miki
Miki
31.01.2018 01:25
Reply to  Curry

Sice jsem to jen přeložil, ale i tak si vezmu kousek zásluh =D Není zač a děkuji za info. Čím více českých hráčů to potvrdí tím lépe.

OmajoCZ
OmajoCZ
25.01.2018 09:28

Zajímavý článek. Nicméně se nedokážu zbavit pocitu , že větší pravdu mají spíše komentáře pod nim. U nás ( Prostějov) se vyvolal EX pouze dvakrát . Poprvé , když byl ten velký bum s černými passy . Ten den došlo 45 lidí , z toho asi 10 nad lvl 32…zbytek byli vandráci a děcka max do lvl 25 , kteří u M2 měli otazníky a všichni na druhý míč chytali. Druhá pozvánka na gymu u nemocnice , kde je urazovka , opět děcka s lvl 20 , 2 dokrmení na gymu a max defend time ani ne 6 hodin .… Číst vice »

Miki
Miki
25.01.2018 16:30
Reply to  OmajoCZ

Asi Ti unikl smysl článku. Není o tom jak získat pass a jaké jsou podmínky na jeho získání, ale jak spustit raid… a to je rozdíl. A bohužel dokud neudělají mezi legendama pauzu tak se nesejde skupina lidí co by návod vyzkoušela. Propó na pokemongohub.net je nový článek kde tvrdí že to funguje. Ale chápu že je snažší nadávat…

OmajoCZ
OmajoCZ
25.01.2018 20:24
Reply to  Miki

Omlouvám se, že jsem to tak formuloval . Zkoušíme spustit často , ale teď díky té zimě hráči raději fakt zůstávají doma , tudíž se na požadované body prostě nedostaneme. Jen mě holt mrzí , že když už se to po snaze povede tak na mě pozvánka holt nečeká a to jsem začal hrát od samého počátku.

AbebaCZ
AbebaCZ
25.01.2018 21:20
Reply to  OmajoCZ

vidis,delej to jako v Hodonine,po navsteve Kyogre raidu jsem zjistil ze tam je tak 10 fly GPS a bori raidy na 2 gymech kde udajne muze byt M2 tak nevim,pritomni rikali ze nemaji velkou komunitu ale pravda je ze v zime nikdo nechce vyjit ven a dela to z tepla domova,dokonce jsem videl nekolikrat Taurose,Corsolu,Heracrose a ostatni regionalky u borce v mobilu kterej dokonce dostal ExPass do New Yorku,takze asi tak 😐

Černá Panda
Černá Panda
02.02.2018 17:45
Reply to  AbebaCZ

Jako ten co to cele v Hodoníně organizuje bych se k tomu rád vyjádřil. 1. zatím chodíme jen 1 gym u druhého si nejsme jisti zda splňuje všechny podmínky 2. ano máme asi 10 fly kteří nám pomáhají a i když sám nemam rad fly, tak tito lide nám pomáhají hodně a hlavně díky nim jsme měli mewtwo. Pokud je ta hra jako fly baví je to jejich věc. U nás funguje naprostá symbioza. Nechápu co mas proti tomu že jsme získali pozvánku vše bylo o propočtech a práci kterou jsme si kolem toho dali takže to, že se zapojilo… Číst vice »

Gmajl.cz
Gmajl.cz
03.05.2018 12:11
Reply to  AbebaCZ

Černá Panda jsem z Hodonina, taky bych se zapojila

AbebaCZ
AbebaCZ
24.01.2018 00:35

sorry ale opet budu za blba kterej chce nasrat moc lidi ale vazne nechci,ale zjistuju ze cim vic lidi zjistuji tim vic jím to prijde nespravedlive,ja mam uz M2,z celkem 3 pozvanek jsem casove dal jen jednoho a toho mam,raidu dam pravidelne kolem 20 za vikend a v tydnu 3-4 po cele Evrope,osobne M2 zapis beru ale zase takovej vrah to neni,ano ma dobrej Damage ale relativne malo zivota,napr. takova Lugia a mnohem lepsi Defense treba na solo Machampa,byl jsem rad za jednoho a taky za nedostatek Dratiny a ted porad ctu a posloucham lvl 20-35 jak nemaji Legendary Moltres,Zapdos,Articuno,Suicune,Raikou,Entei,M2… Číst vice »

AbebaCZ
AbebaCZ
24.01.2018 01:08
Reply to  AbebaCZ

jinak ted o vikend se stala vec ktera me prekvapila,rozesmutnela a potesila zaroven,o Comunity Day po raidu Kyogreho se jeden malej klucina (9let) po raidu rozplakal ze mu Kyogre utekl,byl tam s rodici a krasne natom bylo ze nas bylo cca 50 a kazdy mu okamzite vyjadril litost nad nechycenim a podporil ho vlidnym slovem,byt mam zatim jen 2 Kyogre tak bych mu hned rad jednoho dal ale to bohuzel nejde,hned na dalsim raidu se mu kazdy nabizel ze mu ho pomuze chytit a nakonec se zadarilo,videt tu detskou radost v jeho ocich bylo 1.000.000x lepsi nez nejaka pozvanka na… Číst vice »

Bauch
Bauch
24.01.2018 09:04
Reply to  AbebaCZ

K čemu M2? Že by jako zápis do pokedexu? Hraju od července 2016, nikdy jsem nevynechal denní bonus, mám všechny legendárky, celou první a druhou generaci ale pozvánku stále nemám :/ nejde mi o solovani, mít nejlepší pokémony… jde mi pouze o zápis do pokedexu

AbebaCZ
AbebaCZ
24.01.2018 11:53
Reply to  Bauch

ktomu jedine ho mam ja a pokud budes cist peclive tak jsem to v komentari zminil,krom Taurose a Mew mam celou gen 1 jinak stejne verim tomu ze Niantic pusti do sveta vse a pro vsechny,hraju taky kazdej den jako dost lidi tak jen vydrzet a pozvanka prijde,nebojte

AbebaCZ
AbebaCZ
24.01.2018 12:04
Reply to  AbebaCZ

z gen 2 nemam Heracrosse,Corsolu,Smeargla a Celebi ale verim ze o nejaky event nebo predem neohlasenou migraci bude mozne je chytit bud na raidu ne wild

Bauch
Bauch
24.01.2018 23:15
Reply to  AbebaCZ

Věřím že m2 pustí nia časem pro všechny

SiKiN0
SiKiN0
27.01.2018 12:06
Reply to  AbebaCZ

No tak to jsi úplně mimo. Zkus si jen s Lugiema sundat solo Machampa. Hodně štěstí.

AbebaCZ
AbebaCZ
29.01.2018 04:49
Reply to  SiKiN0

nevim proc jako?existuji stranky kde se ma kazda bitva spocitat a Mysakusak muze potvrdit ze 2x Lugia na solo Machampa staci,dej mi par vikendu nez dodelam Lugiu cislo 2 na pozadovane CP a muzu ti zaslat video,pak se mi muzes verejne omluvit!!!!! jen pro tvou informaci vbera jsem ho sundaval s manzelkou a padla jen jedna Lugia kazdemu a kousek od druhe ale Machamp mel v zadech pocasi takze to solo pujde i tak..

Lugia 84%IV 3300CP
Lugia 84%IV 2870CP

Ale naco to budu vyvracet nekomu kdo neveri

AbebaCZ
AbebaCZ
29.01.2018 04:52
Reply to  SiKiN0

jo a jeste mi muzes napsat odkud jsi a muzu ti to popripade ukazat nazivo ze to jde

Mysakusak
Mysakusak
04.02.2018 23:51
Reply to  SiKiN0

M2, Alakazan nebo Dragonit s hurikanem to zvladnou rychle, ale 2 ludgie to daji za 160 sec taky. U ostatnich pojemonu je spotreba 3 a vice …

edensites
edensites
23.01.2018 14:27

Bodovani gymu je HOAX a volovina, uz sem psal dragovi at to smaze nebo prepise. Zadna takova vec neni naprogramovana ani na server Nia ani ve hre samotne….

Jinak bych neforcnul uz druhy Ex raid s 90 a 150 body na gymu za cele obdobi dle tech propoctu. 🙂

Vsem ctenarum se omlouvame, na forcnuti ma vliv pocet unikatnich pristupu a ne nejake vymyslene bodovani dekuji 🙂

Mysakusak
Mysakusak
23.01.2018 19:01
Reply to  edensites

Nemyslim ze mas pravdu. Postup byl radou hracu experimentalne overeny. Nerozumim jak muzes pocitat body pro danny gym, kdyz nevis kdo vsechno tam hraje. Korektni experimentalni overeni je vyvolat ex raid na gymu, kde nikdo neraiduje. A to se uz stalo.

Thielson
Thielson
23.01.2018 07:58

Bohužel zatím musím souhlasit s tím, že Ex-pass u nás dostávají hlavně hráči, kteří hru nehrají pravidelně. Lidí, kteří denně nachodí X kilometrů a nasypali Nianticu nemalé množství peněz, zatím ostrouhali nos a jsou dosti nevrlí, že za tuto aktivitu nejsou patřičně odměněni 🙂 Abych řekl pravdu, bohužel patřím mezi ně a také bych už rád měl M2 zápis. Takže zatím zastávám názor, že Ex passy jsou nástrojem pro udržení méně aktivních hráčů v činnosti a sekundárním jevem je, že se aspoň na Raidu seznámí s nějakou skupinou, která to také hraje a i on ji bude pohlcen a stane… Číst vice »

Romano1977
Romano1977
23.01.2018 18:15
Reply to  Thielson

Naprostý souhlas

Mysakusak
Mysakusak
23.01.2018 22:04
Reply to  Thielson

Treba hraji na gymech, kde ex raidy vyvolat nejde ?

Mysakusak
Mysakusak
22.01.2018 19:34

Udelal jsem analyzu gymu v Dejvicich. Ty co jsou v parku v nem dle mapy nejsou :-(. To co povazuji za park mapy jsou vnitrni neprisupne zahrady v blocich domu. Asi si budu muset poridit modrou opici pitim Absintu :-).

Petr
Petr
22.01.2018 18:20

Název článku by měl být jenom Jak vyvolat exraid a Michal by měl být napsaný tam co je teď napsaný fanoušek. Tenhle nesmysl nechápu proč to děláš tak jak to děláš. Potom když byl delší název článku a třeba i delší přezdívka autora článku, tak to vypadalo hrozně.

Miki
Miki
22.01.2018 19:40
Reply to  Petr

Byť z estetického hlediska chápu tvou námitku tak na druhou stranu si provozovatele stránek vážím že přiznává autora překladu. Popisek FANOUŠEK je „odkaz“ na všechny články co mu lidi poslali. A na konec, pokud vím tak to dělá zadarmo tak ať si to tu vede podle svého =)

mmme730
mmme730
23.01.2018 06:45
Reply to  Petr

Mám stejný názor. Pár článků mi tu Drago zveřejnil a jejich názvy vypadají jak vypadají. Navíc si myslím, že takhle ani nepřitáhnou čtenáře. Spíše by měli být jasné a stručné.

drago
Admin
23.01.2018 11:44
Reply to  Petr

Technicky a organizačně by to bylo náročnější. Proto jsem zvolil řešení jednoho společného účtu pro všechny autory článků, kteří pomáhají s obsahem na Pokéstop.cz. Nevěděl jsem jaký bude o psaní zájem. Zatím to tak chci ponechat.

Jméno v nadpisu být nemusí, ale je to dobré jej tam dávat kvůli čtenářům, kterým se jeho obsah anebo styl psaní líbí. Autor by měl mít možnost budovat si svou vlastní značku.

Bruno
Bruno
22.01.2018 15:43

Počkám si na Legendary event až se jich bude válet v každé ulici 10 a budu si vybírat kterého budu chtít. Však je známe.

Akeno
Akeno
22.01.2018 16:46
Reply to  Bruno

Už aby to bylo

vyrostek
22.01.2018 12:09

Ve meste uz bylo 5 ex-raidu. Chodim na riady kazdy den, jsem jeden z nejaktivnejsich hracu ve meste a raidy organizuju. Na gymech kde byly ex-raidy, jsem na riadu byl den pred tim, nez prisla pozvanka a za posledni mesic minimalne 5x, pozvanku jsem zatim nedostal. Hraci co to pusti jednou za mesic a ani netusi k cemu pozvanka je, ji dostanou. Nevadi mi, ze ji dostanou i obcasni hraci, ale proc ji nedostane nekdo, kdo to hraje casto a pomaha komunite nechapu. Pokud treba vezmu vyse popsany system, tak treba mas 20 bodu za mesic na gymu kde bude… Číst vice »

Bruno
Bruno
23.01.2018 04:54
Reply to  vyrostek

Vás mají podchyceného, je potřeba nalákat příležitostné hráče, aby začali hrát denně. Ještě jsem jim nic neposlal, beru to jako hru a hospodařím si jen s tím co vydělám.

Moro
Moro
23.01.2018 12:29
Reply to  vyrostek

@vyrostek:
(trochu odlehčeně) – Niantic asi ví, že jsi opavský PoGo guru a táhneš místní komunitu a možná proto mají strach, že až si Mewtwo chytíš, tak to tam chcípne 😉

Teď vážně – je to prostě random systém a je třeba jej respektovat, protože s tím nic nenaděláš. I tady dole na jihu (kyjovsko) jsou trenéři nejvyšších levelů, kteří se Exraidu nedočkali.

Mysakusak
Mysakusak
22.01.2018 11:31

A je take treba za uplnku objetovat cerne kure , priapdne vyzyvat RND bohy ?

Kocour v botách
Kocour v botách
22.01.2018 12:23
Reply to  Mysakusak

*obětovat *RNG

Mysakusak
Mysakusak
23.01.2018 22:07

Vyzyvam pouze opravdove bohy. V jazyce Visual Basic se nahodna cisla generuji funkci RND – RaNDom number 🙂

Welby
Welby
22.01.2018 12:54
Reply to  Mysakusak

Určitě se ti tím šance na ex raid nesníží, tak to můžeš zkusit a pak dát vědět 😂

51
0
Zapojite se do diskuze.x