Funkce, které podle mne v PoGo chybí a proč se jich zřejmě brzo nedočkáme.

Tento článek píši trochu pod vlivem diskuze na stránkách, která už některá témata nakousla. Problematika chybějících funkcí/vlastností si vlastní článek zaslouží.

Přidávání pokéstopů

V současné době mohou přidávat pokéstopy do hry pouze hráči Ingress na dostatečné úrovni. Návrh umístění pak prochází schvalovacím procesem, pro který mají oprávnění pouze hráči Ingress nejvyšší úrovně. Naintic testuje možnost navrhovat pozice stopů/Ingress portálů i z PoGo aplikace (Korea, Brazílie).

Podle informací, které jsem našel na netu nedopadlo testování právě dobře. Přehlcení hráči Ingress odmítly návrh z PoGo hodnotit a celý proces zamrznu. O tom že by se plánovalo umožnit hodnocení i hráčům PoGo není nic známo. Takže v dohledné době se stále budeme muset spoléhat na hráče Ingress.

Smysluplný PvP

PvP v současném PoGo se zcela zásadně liší od systému v původních hrách. Místo inteligentní tahové strategie s jedná o dost bezduché mlácení do telefonu. Kdo z vás viděl originální anime tak si možná vzpomene na komplikované taktické tahy – jeden pokémon vytvořil třeba déšť, který druhý pokémon využil k zesílení útoku. Prostě boj, kde se nějak dala využít inteligence a strategie.

Proč Niantic neimplementoval PvP tímto způsobem pouze tuším. Technicky to lze – viz. implementace v JWA. Jediné co mně napadá je, že by PoGo pak bylo až moc dobré a originální firma Pokémon company tuto možnost implementace zakázal.

Možnost sólovat jakékoliv raidy

I v originální hře hráč porazí pokémony kategorie MewTwo sám. Není k tomu třeba více hráčů. To že hráč na 40 levlu s přístupem k jakýmkoliv namaxovaným pokémonů nemá ani teoretickou šanci uhrát L4-L5 raidy mi připadá nelogické. Smysl by dávalo pomocí nějakého vzácného/drahého předmětu prodloužit dobu raidu. Věřil jsem, že řešením bude v budoucno Megaevoluce, ale pokud jí implementují tak jak je nastavená, nebude to stačit.

Niantic chce zřejmě nutit lidi družit se za každou cenu. Hráči hrající sólo pro ně nejsou zajímavý zákazník a tento bod neřeší.

Legální globální mapa

Plánovat raidy a návštěvy pokéstopů by bylo mnohem jednodušší s přístupem ke globální mapě. Než Niantic zavedl kryptovanou ochranu přenosu informací, byla takových map celá řada – mohli jste si naplánovat výlet nebo raidy podle toho kde jsou gymy a co se v daném místě vyskytuje. Jiná hra Ingress od Nianticu má takovou mapu perfektně udělanou – Ingress Intel mapa.

Proč taková mapa není dostupná a ani se neplánuje netuším. Technologicky to je určitě možné – pokud existuje Ingress ekvivalent.

Komunikátor jako součást hry

Pokud už není možné odehrát raid sám, je nutné se nějak domluvit s ostatními hráči. Obvyklé prostředky jsou programy jiných firem – Discord, Telegram. Mít komunikátor přímo ve hře by bylo mnohem pohodlnější. Třeba jako v Ingress mít možnost napsat správu všem hráčům v okruhu 2 km – kdo chce jít na raid.

Obávám se že zde Niantic narazil na zákonné normy o ochraně osobních údajů. Bylo by tak možné zjistit, kde se kdo zrovna nachází. Jinak mne žádný důvod proč to ve hře není, nenapadá – Ingress už to dávno má.

Věřím, že v diskuzi bude řada dalších nápadů, jak PoGo vylepšit a dostatečně konspiračních teorií proč to nejde :).

Mysakusak

Vaše články o čemkoliv ze světa pokémonů a hraní Pokémon GO můžete zasílat na clanky@pokestop.cz.

Sdílej kamarádůmShare on Facebook
Facebook
Přihlásit k odběru emailem
Upozornit na
guest
46 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Ricmont
Ricmont
16.09.2019 15:48

Soubojový systém který známe z originálních her zůstává ve vlastnictví GameFreaku. Tedy Niantic musel vymyslet vlastní systém bojů.

Honza Rudolf
Honza Rudolf
09.09.2019 14:36

No podle že ve vesnicích nejsou žádný Gym ani Poke Stop kdyby byl třeba v jedné vescice 1 Gym a 1/2 Poke Stop Podle velikosti vesnice a projížděl jsem Městem Městec Králové a znám to tam a je dost rozsáhlé a je tam jenom 1 Gym a 5 Poke Stop což je málo alespoň 3/4 gym a 8 Poke Stop a Vesnice jménem Lodí je tam 1 Poke Stop málo prostě spravedlnost pro vesnice i málo města je to nevyvážené to zajedno prostě když přijedete vesnicí či málo městu je to i obevovani a i číst popisky u toho je… Číst vice »

Honza 460
Honza 460
09.09.2019 14:11

No bylo by odvěcí aby se zaměřili i na nějaký vesnice který nemají Gym ani Poke Stop alespoň by měli mít 1 Gym 1 Poke Stop Podle velikosti vesnice 1 nebo 2 Poke Stop a hlavně v málo městu jménem Městec Králové kde jsem projížděl a znám to tam a jsou tam jednom 1 Gym a 5 Poke Stop což je málo alespoň by tam by měl být 3/4 gym a 8 Poke Stop prostě spravedlnost že hráči jsou i v Malých Městech a vesnicích a upřímně chodit z vesnice do vesnice a obevovat Gym a přečíst si kde je… Číst vice »

Domca0023
Domca0023
08.09.2019 14:58

Ještě by bylo dobré kdyby hráč viděl ostatní hráče na mapě, které má ve svém Friend Listu.

Pazdy
Pazdy
08.09.2019 14:34

Chybí mi tlačítko Power up Max. Aby hráč nemusel 50x powerupovat za sebou. Ale vylepšit pokemona na plno co mu Dust a Candy dovolí.

Mysakusak
Mysakusak
08.09.2019 20:58
Reply to  Pazdy

Skoda ze nehrajes JWA. Tam se nekdy musi stisknout tlacitko na syntezu DNA(ekvivalent power up) az 2500x :-(. Je to psycho – delam to postupne. Existuji automaticka softwarova mackatka …..

Pazdy
Pazdy
09.09.2019 06:14
Reply to  Mysakusak

Hral jsem JWA ale vzdal jsem to. Vůbec jsem nepotkaval T-rexe

OuJej1
OuJej1
08.09.2019 10:29

Většina z těch „funkcí,“ které zde byly zmíněny, jsou jen zbytečnosti, které by hru úplně zkazily. Přidávání pokestopů? Bude trochu o ničem, když si každý přidá pokestop kam se mu zlíbí a vyskytnou se na úplně každém kroku. Je hodně míst, kde se nacházejí jen zřídka, ale to motivuje lidi, aby se vydali na nějaké zajímavější místo. Nemůže jich být všude až nad hlavu, když je jejich výskyt závislý na turistických objektech. K druhému bodu – hlavní součást bojů z původních her zůstala; resisty a weaknesses, různé typy pokémonů a jejich útoků. Vzhledem k tomu, že je PvP a PvE… Číst vice »

Mysakusak
Mysakusak
08.09.2019 13:44
Reply to  OuJej1

1) Hustota pokestopu je regulovana maximalnim pocetm na jednu S bunku (deleni svetove mapy). Nemuze dojit k prehusteni.

2) Hodne hracu od PoGo uteklo, prave protoze PvP je zmrsene tak jak je. Efekt implementace je opacny nez pises.

3) Ohledne solovani raidu pises neco co neni pravda – r4 a r5 nejde (az na 2 vyjimky, chybu spojenou s prodlouzenim raidu, jednu formu deoxise) odsolovat. Da se to spocitat na simulatoru.

4) Pokud by mapu zverjnil primo Niantic (jako to dela u Ingress), tak neni problem do ni zahrnout jen informace, ktere hru nepokazi.

petr
petr
09.09.2019 08:10
Reply to  Mysakusak

kdyz to pvp je vec nazoru – jasne, hodne lidi uteklo, protoze je zklamalo, ze je to klikacka – ale zase uz vidim, jak 6ti letej prcek zkouma utoky, aby se mu to povedlo – a rict – sorry kluku, jses moc malej, blbe ctes, anglicky neumis, nemas narok – to je taky blbe.. je to hodne „detsky“, to je fakt – chtelo by to neco mezi – aby to bylo intuitivni ale zaroven se muselo aspon trochu myslet – a ne jen – counter – busit – hura

Akeno
Akeno
08.09.2019 15:34
Reply to  OuJej1

OuJej1: Když podle tebe jde odsólovat jakýkoliv raid. Tak mi sem napiš návod, na odsólování každé legendárky která v raidu kdy byla. Na to jsem teda fakt zvědavý.

Jana
Jana
08.09.2019 09:09

Někde jsem slyšela, že Nintendo nedovolilo Nianticu použít originální PvP. Tak si myslím, že se ho asi nikdy nedočkáme, i když bych ho brala všema deseti. 🙂

Mysakusak
Mysakusak
08.09.2019 13:46
Reply to  Jana

Cetl jsem radu diskuzi na toto tema a nikdo nechape, proc to neimplementovali jako v originalni hre. To ze jim to Pokemon Company/Nintendo nedovolili je jedine logicke vysvetleni, ktere Niantic nikdy nepriznal.

44rrrr5
44rrrr5
08.09.2019 08:12

Přesně tak

Johnfiresport
Johnfiresport
08.09.2019 08:10

Já moc nechápu teb boj proti více pokestopům. Pochopil bych to u gymů, kde je nutný určitý počet na území a hráčů. Ale proč nejsou pokestopy všude jako v JWA? Jediným důsledkem by přeci bylo, že hráči budou mít víc items a tím i víc chuť hrát. Pokud není na vesnici ani jeden, nebo max. jeden, tak to fakt nikoho nemotivuje hru hrát. Jestli to je kvůli Ingress, tak ať zruší to nesmyslný propojení, ne?

Je pravda, že na vesnicích nejsou ani ty pokemoni, takže tam vlastně ani ty pokestopy nepotřebujeme..

Mysakusak
Mysakusak
08.09.2019 13:50
Reply to  Johnfiresport

Boj proti novym pokestopum probiha v komunite hracu Ingress. Je totiz velmi vyhodne mit takzvany „gaucovy“ portal, na ktery se dosahne z prace nebo z domova. Takze si smoulove a zabaci portaly navzajem rusi nebo neodsouhlasi.
Pokestopu je min, protoze jsou jen v mistech navrzenych hraci. V JWA se stopy generuji proceduralne uplne vsude, i v zcela nezajimavych mistech …

Johnfiresport
Johnfiresport
09.09.2019 22:49
Reply to  Mysakusak

A opravdu někdo plánuje třeba výlet podle pokestopů? Resp. spousta lidí tvrdí, že je dobře, že jsou jen na zajímavých místech. Nevím, že by mě někdy pokestop motivoval, abych se vydal k zajímavému místu, často ve městech ani nevím, co pokestop je, protočím a jdu. Navíc i současné pokestopy často jsou třeba cedule… přínosnost nula.

Mě by se hrozně líbilo mít pokestopy v lesích, člověk by vzal psa a v klidu chytal.. ale toho se asi nedočkám 🙂 A chytam v centru Prahy s davy turistů je fakt na prd.

Emeldir
Emeldir
10.09.2019 01:04
Reply to  Johnfiresport

Ja vzdycky kouknu co je pokestop zac a jsem rada pokud ma i nejaky doplnujici popisek a ne jen „Kostel XYZ“. Objevila jsem takhle spoustu zajimavych veci jako je treba pametni deska kneze Toufara v mestecku kam jsem se prestehovala nebo stred Evropy dle Jary Cimrmana 🙂 Ne ze bych primo planovala vylety dle pokestopu, ale pokud mam v dohledu na oklikani neco zajimaveho tak se tam jdu podivat, specielne pokud je to treba uprostred panelaku nebo v jinem neobvyklem prostredi a z fotky nepoznam jak presne ta socha/kasna/dalsi formy umeni vypada. Cedule by to mely byt ne nejake obycejne,… Číst vice »

petr
petr
10.09.2019 08:09
Reply to  Johnfiresport

ono bez interaktivni mapy to moc nenaplanujes – ale jinak ano, dalo by se planovat – to mas jako kesky (geocashing) – taky si muzes doma podle mapy naplanovat vylet a obejit toho kybl – proste vylet ven, kterej je necim ozvlastnenej.. stopy v lese u nas normalne jsou.. Lidi tady si totiz neuvedumujou, jak to funguje – to neni, ze by nia rozdelilo stopy nejak „spravedlive“ – lidi si tvoreji stopy – pravda v ingressu, ale jsou to lidi a ne nia – takze jestli chcete nadavat, tak na lidi, co to delaji/nedelaji.. stopy v lese jdou udelat naprosto… Číst vice »

Emeldir
Emeldir
10.09.2019 13:09
Reply to  petr

Jo, vejlety „planovany“ pres Intel aneb nase nedelni akce kdyz jedeme touhle cestou a ne tou druhou tak muzu zabakum sundat ty dva portaly co delaji nekolik velkejch poli 😀 😀 😀

Mysakusak
Mysakusak
10.09.2019 13:27
Reply to  Johnfiresport

Pokestopy v lesich bezne jsou. Pokud se najde schopny Ingressak o osazi treba naucnou stezku. priklady: Uneticke udoli, Sarecke udoli a okoli,
Problem s opravdu odlehlymi lesy je ze tam jsou problemy ze signalem ….

Nikol
Nikol
07.11.2019 11:09
Reply to  Johnfiresport

Ahoj, bydlím na vesnici a k nejbližšímu stopu musím autem. Myslela jsem, že PoGo bude o chození, ne o tomhle. Přitom je to krásná vesnička na bývalé solné stezce, máme tu kapličku i bývalou kovárnu v majetku obce, u dětského hřiště. Díky vzdálenosti od dalšího města musím sednou do auta a jet i jen na to, abych viděla, jestli tam budou raidy, tady se mi to ani neukáže. Nechápu nářky někoho, že to nemají u baráku, ale musí popojít…. fakt ráda bych si došla ke stopu během procházky se psem. Po silnici ty 3,5 km bez chodníku ani se psem… Číst vice »

Mysakusak
Mysakusak
07.11.2019 20:21
Reply to  Nikol

Od pristiho tydne snad budou moci navrhovat stopy i hraci l 40 PoGo. Jinak ja jezdim do C. Budejovic a nekdy to k vam mohu zajet osadit – je treba ale aby mi tam nekdo predem udelal plan co osazet. Kontakt na mne husakm@vscht.cz.

Martin
Martin
08.09.2019 00:41

nejde solovat ? ako sa to vezme…
https://www.youtube.com/watch?v=klSSg3BXzuM

Mysakusak
Mysakusak
08.09.2019 13:52
Reply to  Martin

Myslim nejde solovat bez podvadeni + vyuzivani chyb. Jedina vyjimka je speed deoxis.

VibeBoy84
VibeBoy84
07.09.2019 20:59

pokemon go je přece rozdíl od třeba pokemon sun a moon… PoGo hýbání se sun a moon sedíš

Petr vory
Petr vory
07.09.2019 20:53

Přesně tak

Vok
Vok
07.09.2019 20:45

Stopy uz jde pridavat v koreji od 40lvl

Kapkan
Kapkan
07.09.2019 20:43

Ja bych pridal ze bude tvuj buddy pokemon s tebou chodit na mapě

Anthoniszoon
Anthoniszoon
07.09.2019 16:32

Smysluplný PvP… S tímto bodem naprosto souhlasím. Hrál jsem snad všechny barvy RPG Pokémon a souboje v Poke Go jsou zkrátka udělané pro hlupáky. Proto jsem to na čas přestal hrát. Taky mi chybí, jak to bylo v původních hrách s chytáním. Nejdříve toho Pokémona bylo třeba oslabit, ideálně uspat či mu dát paralýzu.

Dobsorno
Dobsorno
07.09.2019 12:06

Jde Oto že naintic 5r nedá sólo. Vyjde s nakou peckou nalaka hráče. Ale pořád nechápu hraju 3roky shiny mám jen cca 10x aprijde nováček má jich 20 a více tak nato to ať se naintic zaměří. A nováček chytne 100iv legendu 20levelu a 38level mám 90iv.proto už hru hraju příležitostně protože lidi co hrají 3roky by měli met větší výhody než začínající. Rayquzu sem 1shiny dostal po 28 raidu sní. 18,19 level zelenáč ji dostali dřív už někteří co sotva to začali hrát.

Mysakusak
Mysakusak
07.09.2019 18:28
Reply to  Dobsorno

Pokud mas za 3 roky 10x shiny, tak asi hrajes dost rekreacne. Ja mam za 3 roky 82 shiny a na dost comunity day kdy shiny prsely z nebe jsem se vyflak. Neverim ze Niantic manipuluje s pravdepodobnosti. U mne treba pocet 100% pokemonu (35) odpovida poctu vychozenych vajec + raidu + chycenych dost presne dle pravdepodobnosti.

Sevcija
Sevcija
08.09.2019 00:06
Reply to  Mysakusak

Znam hrace co to hraji od sveho zacatku rekreacne a maji vice shiny jak ja, kterej to po vetsinu casu hral aktivne. Ja to hraju od zacatku (2x pul rok vypadek kvuli pouzivani telefonu kam uz neslo pogo nainstalovat) a mam jich 10 a to jsem vetsinu chytil v poslednim roce, kdy jsem presel vice k rekreacnimu hrani, a to hlavne jako odmenu za 7 razitek nebo na comunity day.

Russulagrisea
Russulagrisea
07.09.2019 19:35
Reply to  Dobsorno

Jen tak mimochodem…Rayquazu jsem dostal shiny až na 74. pokus… Ale Raikou přišel shiny na první pokus, takže to je fakt pouze náhoda.

DougyGiro91
DougyGiro91
08.09.2019 11:46
Reply to  Russulagrisea

Náhoda je všechno, Já mam Rayquaz něco přes 20 a mám 3 shiny, sice bídný ale mám.

Mysakusak
Mysakusak
08.09.2019 13:56
Reply to  DougyGiro91

Kdy hrajes dost dlouho, stanou se podivne veci. Mam jedineho Heatrana z 1 raidu na nej ….. 100% IV ….

5767 7566 9806
5767 7566 9806
07.09.2019 08:42

Bral bych kdyby tam byla možnost vidět počet hráčů v řádu na dálku. Pak se uprostřed community daye stane, že někde na druhém konci města je lvl5 RAID, říkáte si, že už je tam určitě milion lidí, přijdete tam, a tam nikdo🙄

Welby
Welby
06.09.2019 21:53

Cca dva měsíce zpět jsem byl v Německu a ve hře v nastavení se mi objevila možnost navrhnout nový pokestop. Po překročení hranic do ČR možnost z nabídky zmizela. Minimálně v Německu tedy test přidávání pokestopu byl (je?). Jinak mi vadí třeba i nemožnost přeskočit odpočet v raidu. Čekat 2min než raid začne je opruz, když ho potřebuji dát rychle a sólo.

mumynek
mumynek
09.09.2019 07:18
Reply to  Welby

S tím přeskočením odpočtu v raidu vřele souhlasím.Už dávno jsme si říkali, že chybí tlačítko začít raid, když pod gymem čeká dvě minuty celá parta a nic se neděje. Každý z nalogovaných by stisknul, souboj by začal a nemuselo by se nesmyslně čekat.

Robert
Robert
06.09.2019 20:51

Jelikoz hraju sam, v zasade mi zbylo jen kompletovat pokedex a za plneni ukolu ziskat letendarky ktere jsou jinak jen v raidech vyssich urovni. Ocenil bych, pokud by pridali moznost videt jen mony ktere chci a hledam a nebrodit se neustale tim samym odpadem.

Mysakusak
Mysakusak
06.09.2019 20:21

Tak s pridavanim stopu to je asi uplne v haji. Niantic v USA prohral soud = sprisni se pravidla pro pridavani + stopy do 40 m od soukromych objektu se budou rusit. Zatim snad jen v USA…

mmme730
mmme730
07.09.2019 10:31
Reply to  Mysakusak

Letmo jsem to někde četl a pokud dobře pochopil, tak odstraňovat stopy budou jen na vyžádání. Takže to snad nebude tak horké. A kdyby opravdu ano, věřím, že Nia rychle vymyslí řešení. Přece jen mu jde o kačky. Viz uplynulý měsíc, který byl pro Nia nejvýdělečnější v historii.

Mysakusak
Mysakusak
07.09.2019 18:19
Reply to  mmme730

Je to jak pises – odstranovat se budou na pozadani. Ale v prpozicich pro schvalovani nebude doporucene je schvalovat :-(.

Akeno
Akeno
06.09.2019 16:53

Možnost měnit pokémony na dálku, vidět kdo z hráčů je online a je možná ho vyzvat na souboj, vzácné TM umožňující pokémona naučit legacy útoky.

Jinak ten předmnět na sólování raidů by mohl padat za nějaké hodně těžké úkoly (chytni shiny, odsóluj 20 trojkových raidů, atd.)

Mr.colombo
Mr.colombo
06.09.2019 16:45

Je to taková hloupost, ale bylo by fajn, kdyby šlo vidět komu můžu poslat dárek aniž bych musel rozkliknout jeho obrázek v přátelích.

Zergmode
Zergmode
06.09.2019 15:53

Ahoj, sice ses této problematiky dotkl, ale mě by bohatě stačil jednoduchý LFG systém (Looking for group)…Přijdu k raidu sám, nějakou formou zapnu LFG a ostatní hráči v okolí uvidí nad raidem indikátor, že někdo má zájem jít raid ale nemá na to partu.Vím, problém vesnic to neřeší, ale ve městech by se to myslím osvědčilo dobře a bez problému s osobními údaji.

46
0
Zapojite se do diskuze.x